Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kun je munt stengels kopen ?

ik wil graag pepermunt limonade maken maar waar koop je verse munt stengels ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
798
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een reformhuis of natuurvoedingswinkel?
Poet
9 jaar geleden
Vraag het aan een Marokkaan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Gewoon in de supermarkt op de fruit/groente afdeling.
En anders in een intratuin of soortgelijke winkel bij tuinartikelen, en dan zo'n potje pakken die je anders in de tuin zet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het tuincentrum en soms in de supermarkt,. maar het aanbod is beperkt. Als je geluk hebt kun je wat plantjes bestellen. Er zijn overigens vele soorten munt verkrijgbaar, dus je moet wel even goed ruiken en proeven of je de goede hebt.

Het grote voordeel van munt is dat het woekerplanten zijn, dus als je ze in een grote bloempot zet (of bijvoorbeeld een speciekuip) heb je in no time een struik waar je schier eindeloos van kunt plukken. En voor de winter kun je de blaadjes eventueel drogen of invriezen.

Voor limonade en (ijs)thee gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar ' chocolademunt' (mentha x piperita) , wat een echte pepermunstmaak heeft (meer dan de bekendere Marokaanse munt die je ook gebruikt om te koken). Maar er zijn nog veel meer soorten ; gewoon uitproberen wat je lekker vindt.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. je koopt trouwens geen stengels maar gewoon hele planten. En die zijn zeer envoudig in leven te houden, dus doodzonde om 1 plantje in 1 keer kaal te plukken of de stengels te laten verdrogen.
En je gebruikt in de regel niet de (hele) stengels maar alleen de bladeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In een Turkse supermarkt kan je die per bosje kopen. Wel erop letten dat ze stevig zijn, want die slap geworden bosjes geven geen lekker resultaat meer.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar daar hebben ze alleen munt (mentha spicata), geen pepermunt. Helaas.
Amadea
9 jaar geleden
Er wordt gevraagd naar munt, Marleen. Ik geef een correct antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij vroeg ze naar pepermunt, in de toelichting. Maar maakt mij niet uit hoor ; de min is niet van mij. En daar kun je het inderdaad kopen.
Je kunt de munt het beste kopen bij een Turkse groenteboer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding