Zijn vitamine pillen nu wel of niet goed?

ik zou te weinig vitamine binnen krijgen en overweeg vitamine pillen te nemen aangezien ik op mijn gezondheid moet letten en mijn voeding.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Wie zegt dat je te weinig vitamines binnenkrijgt? Wie zegt dat je op voeding./gezondheid moet letten, en waarom?
Wat voor klachten heb je? Overigens; eet meer vlees.
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe is inderdaad bepaald dat je te weinig vitamines binnen krijgt? en hoezo kun je deze niet uit je voeding halen door je eten aan te passen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom meer vlees eten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik volg een dieet en moet daar door minder callorieen eten waar door ik niet genoeg vitaminen binne krijg,
Dit weet ik door dat ik al weken een voedings schema bij houd. En ja waarom meer vlees eten, dat is juist heel vet en ongezond om te veel vlees te eten, en graag eet ik het ook niet.
Ritsuka
9 jaar geleden
ok, dit kun je dus niet de rest van je leven volhouden, want je komt dingen tekort.
Hoe ga je dat doen? de rest van je leven weinig eten en vitamine pillen slikken? of meer gaan eten voor je vitamines? En vet is niet per se ongezond hoor, je hebt ook vet nodig voor o.a. vitamine A op te kunnen nemen. Mag ik vragen hoeveel kcal je nu eet op een dag? Want het moet met voldoende groente en fruit toch mogelijk zijn om meer vitamines binnen te krijgen? welke mis je momenteel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een dieet waarbij je niet genoeg vitamine krijgt is een slecht dieet.
Ritsuka
9 jaar geleden
een gezonde levensstijl, met goede voeding, in de juiste porties, en voldoende beweging en slapen werkt beter. Dat kun je je hele leven volhouden en daarvoor hoef je ook niks te schrappen (behalve bij allergie natuurlijk). Als je zin hebt in koekjes of ijs, dan eet je dat gewoon, je past het in je gemiddelde caloriebehoefte. Dat heet 'moderation'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bovendien met 2ons groente en 2 stuks fruit en 20minuten zonlicht per dag en je bent een heel eind. 2 stuks fruit en 2 ons groente hebben zo weinig calorien, dat je beter iets anders uit je dieet kan schrappen. Bovendien wat Ritsuka zegt klopt, gezond eten en is in mate en je hoeft niks meer vreemds te doen. Ben zelf 9 kg, maar dat duurdere wel 14weken. Klinkt langzaam misschien misschien maar ben ook 14 cm taille kwijt. Hoe? Simpel met een app precies bijhouden wat ik eet, dan zie je ook hoeveel kcal er minder zitten in fruit en groente en fruit er zitten. En daarnaast veel sporten. Want afvallen is eigenlijk heel makkelijk: gewoon meer verbranden dan je minder krijgt... Simpeler kan bijna niet. Een app als noom kan goed helpen. Vlees eten moet eigenlijk wel om een vitamine b12 tekort te vermijden. Je kan eventueel kip eten. Wil je vegetarische leven? Dan moet je zeker vitaminepillen nemen. Bovendien klopt wat Ritsuka zegt, vet is essentieel voor je lichaam. Geen vet binnenkrijgen gaat nare problemen, waaronder een ernstig tekort aan vitamine a en d (je lichaam maakt weliswaar vitamine d maar je hebt wel een beetje vet nodig). Een vitamine D tekort is echt erg en heb je best snel.
Oftewel, ga gewoon gezonder leven :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik eet rond de 1100 tot 1300 kcal per dag. Iedere dag fruit en roggebrood af en toe 2 sneetjes wit brood en avond maaltijden daar bij let ik op wat ik maak en eet kleinere porties. Ik zou te kort komen aan vezels ijzer vitamine B. 1,2,6 en 12 vitamine A en C en vitamine D en E aan de krappe kant
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan beter op minstens 1400 kcal gaan zitten. Sneetjes wit brood? Vervangen door 2 banenrn, appels enz.
Neem bij je avondmaal veel groente, paprika, uienen, spinazie, brocolli enz. Het aantal kcal daarin is verloosbaar namelijk, maar lost flink wat tekorten op. Met name vitamine a en d tekort is echt een serieus probleem. Vitamine D tekort resulteert in hele nare effecten: depressies, hormonale problemen (te weinig testosteron (ook bij vrouwen is dat nodig)) enz. en dat kan weer leiden tot, jawel, overmatig vet en overgewicht. Netto resultaat van dit " wonderdieet" is dan vermoedelijk ook niet hoog.... Doe je zelf een lol, reken goed uit wat je bmr is, ga veel bewegen en ga 500kcal onder je huidige verbruik zitten en voila, je bent gauw een halve kilo tot 1kg per week kwijt. Wat betreft de vitamines, ga ze maar snel slikken voor het telaat is en tekortheidssymptonen gaat krijgen... En eet voortaan gezonder...
Ritsuka
9 jaar geleden
wat is je leeftijd, lengte en gewicht?
ik vraag het even omdat mijn BMR (wat je lichaam verbruikt in rust, als je in coma zou liggen) al bijna 1600 is. Dus dan lijkt 1100 mij erg laag.
Alleen witbrood, roggebrood en fruit? dat is wel erg weinig. Waarom niet wat meer dingen als groente en eiwitten erbij? En voor vitamine B moet je waarschijnlijk toch wat meer vlees gaan eten, bonen kan volgens mij ook. Maar dan moet je even zoeken wat vegetariers eten voor vitamine B, als je geen vlees wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn bmr is 23,7 ik ben ook ik ben 1 meter 60 en 23 jaar oud, ik heb een kind gekregen vandaar mijn buik nogal slap is en wil er toch nog 6 kilo af aangezien mijn lengte lijk ik wat molliger dat dat ik eigelijk ben
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook heb ik een zittend beroep en is dit heel lastig met sporten omdat ik mentaal dan al vaak heel moe ben
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke soort merk vitamine pillen zouden het beste zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Buik wordt niet strakker als je te snel afvalt, dan werkt je alleen het extra vet weg. Niet je extra huid. Je kunt beter op een normaal tempo afvallen, 0.5 tot 1kg per week. Overigens, als je voor je zwangerschap niet te dik was en je houdt het zelfde eetpatroon aan gaat het er wel weer af hoor. Overigens, als je borstvoeding geeft kan je wel even opletten met wat je precies binnenkrijgt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kind is 4 jaar en ik woog vorigjaar 50 kilo ik heb altijd alles kunnen eten omdat ik een helelange periode nogal gestrest en zo was viel ik alleen maar af, nu gaat het dit jaar goed met mij en ben 13 kilo bij gekomen en ben al maande wat op mij eten aan het letten zonder verandering aangezien ik nooit aan de 1800 kcal kwam vond de dokter het raar dat ik niet afviel en heeft mij aangeraden om iets minder te eten en wat meer gezond,
Nu ben ik 4 weken intensief bezig met resultaat alleen de vitamine aan de lage kant. Hopelijk heb je wat meer tips qua eten, meschien wat recepten? Om mijn vitamine aan te vullen.
Ritsuka
9 jaar geleden
je gewicht is al goed. Ik denk dat je beter kunt werken aan voldoende eiwitten eten, iets meer eten op een dag en krachttraining gaan doen.
Daar kun je alles strakker mee krijgen.
Met gewoon afvallen word je alleen lichter, je vorm blijft grotendeels hetzelfde, en je buik dus ook.
Ritsuka
9 jaar geleden
tips voor vitamines is al lang gezegd, meer groente en fruit. Paprika heeft veel vitamine C, broccoli veel vitamine K, etc.
Vitamine A is wortels, vitamine D kan uit vis, maar die neem ik zelf als supplement (gewoon van die pilletjes voor kinderen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Qua vorm ben ik het niet echt met je eens voor heen toen ik 50 woog zag ik heel anders uit. En als ik terug kijk hoe ik uit zag net na mijn bevalling toen woog ik 56 en nu 61.5 zie ik toch wel heel veel verschil ik heb een stuk dikkere benen en mijn heupen komen overmijn broek, dus ook al zou ik volgens "" een goed gewicht hebben ben ik er toch blij mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Niet"
Ritsuka
9 jaar geleden
je heupen komen over je broek zeg je, draag je nog dezelfde broeken als eerst? dan is het logisch dat deze minder passen.
Een klein beetje afvallen zou wel kunnen, maar goed eten is wel belangrijk hoor. Je hebt al genoeg tips gekregen om toe te passen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb maat 38 in mijn broeken, ze zakken tegelijkertijd af en toch komen mijn heupen er over heen. Maar ik ga deze raar zeker meenemen de komendetijd! Bedankt voor de tips!
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat kan aan de pasvorm van de broeken liggen, ik heb vaak te strak bij bovenbenen en te los bij taille. Moet echt een goed merk hebben dat bij mijn vormen past.

Het beste antwoord

Vitaminepreparaten zijn niet slecht, maar vaak niet nodig. Je haalt voldoende vitaminen uit een gezonde, gevarieerde maaltijd. Heb je tekorten, die ook daadwerkelijk zijn aangetoond, dan wordt meestal ook door een arts een vitaminepreparaat voorgeschreven. In dat geval is het dus echt nodig dit tekort aan te vullen. Gebruik een preparaat dat de arts je voorschrijft, of koop een goed product bij de drogisterij, laat je hierover adviseren. Solgar heeft hele goede preparaten, maar ook bepaalde vitaminen van de huismerken zijn prima. Let op de dosering, neem geen lager gedoseerd product, maar zeker geen hoger, ook vitaminepreparaten kun je over doseren, met nare gevolgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een aanvulling: voor vitamine d geldt wel vaak dat mensen daar een tekort aan hebben (veel vaker dan gedacht), risicogroepen moeten wel vitamine D slikken. Dus de vragensteller daar binnen valt kunnen we niet beoordelen, maar de adviezen daarover lezen kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt aaabc123 bedankt voor je aanvulling. .
De risicogroepen zijn:
Vegetariërs en veganisten,
Mensen die bedekkende kleding dragen (lange mouwen, hoeden, hoofddoeken, boerka’s),
Ouderen, vooral omdat zij veel binnen zitten,
Zwangere vrouwen,
Mensen met een donkere huidskleur,
Mensen die ongezond en eenzijdig (niet-gevarieerd) eten,
Mensen die veel alcohol drinken,
Mensen die een vetarm of vetvrij dieet volgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan en nog een tweede aanvulling: een vitamine d heb je relatief snel dus het kan gaan om als het toch laat testen ook naar vitamine d te vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hou een schema bij en ik zou aan heel veel vitaminen niet genoeg binnen krijgen. Welke vitamine kan ik dan het beste nemen, ik heb ergens gelezen dat bepaalde stoffen slecht voor je zijn in vitamine pillen
Ritsuka
9 jaar geleden
welke vitamines allemaal? wat eet je op een dag dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik eet rond de 1100 tot 1300 kcal per dag. Iedere dag fruit en roggebrood af en toe 2 sneetjes wit brood en avond maaltijden daar bij let ik op wat ik maak en eet kleinere porties. Ik zou te kort komen aan vezels ijzer vitamine B. 1,2,6 en 12 vitamine A en C en vitamine D en E aan de krappe kant
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nastaasjeee: WIE zegt dat? Dat je dat tekort komt?
Iedere dag fruit en roggebrood en groente bij de avondmaaltijd
zou voldoende vezels moeten leveren.
Voor ijzer ga je meer groene groenten eten.
Voor vitamine C meer citrusvruchten....of het sap van een citroen. Kortom: het lijkt mij een fout dieet en verkeerde adviezen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens het voedingscentrum
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eet gewoon gevarieerd en als je twijfel hebt, vraag dan aan je huisarts of hij/zij testen wil laten afnemen. De meeste mensen krijgen voldoende vitaminen binnen en er wordt veel onnodig aangevuld met supplementen. Een pilletje is geen vervanger van goede voeding, wel een goede aanvulling als het nodig is. Rokers, mensen die weinig zonlicht krijgen, mensen met slechte eetgewoonten lopen het risico op tekorten. Vitaminepreparaten zijn ook veel duurder dan goede voeding.
tinus1969
9 jaar geleden
Ach ja, het Voedingscentrum. dat loopt wat achter en roept nog steeds dat je zonder brood zo ongeveer doodgaat. Mijn advies; eet regelmatig vlees, vis en ei; dat zit tsjokvol hoogwaardig eiwit, vitamines en mineralen. Bovendien verzadigt het, waardoor je minder honger hebt. Verder is een BMI van 23.7 gezond en zal je lichaam zich verzetten tegen verder afvallen.