Hoe kan het dat ik na een uur weer trek heb, terwijl ik me net barstens vol heb zitten eten aan tapas, en er niks meer bij kon?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hebt waarschijnlijk dan te veel koolhydraten beginnen gekregen. Koolhydraten zorgen vaak voor een te hoge bloedsuiker. Je voelt je even heel goed en daarna snel heel slecht en krijg je weer honger. Om er voor te zorgen dat je bloedsuiker normaal blijft *of zo normaal mogelijk* moet je een zorgen voor een beperkte inname koolhydraten en een goede verdeling tussen vetten en eiwitten en koolhydraten. Zorg ervoor dat je met elke maaltijd goede vetten binnen krijgt (denk aan kokosolie of olijfolie of iets dergelijks) Je blijft dan het langst vol.

Om langer een vol gevoel te krijgen is het belangrijk om onbewerkte en complexe koolhydraten te eten. Dat houdt in vers fruit, groente en volkoren producten. Een voorbeeld hiervan is bijv. Wit brood, als je voldoende witbrood eet zit je vol, maar al vrij snel zul je wel weer wat trek krijgen. Maar wanneer je volkorenbrood eet, zal het langer duren voordat je weer trek krijgt. Dat komt door de complexe kokolhydraten, die worden als het ware langzamer door je lichaam verwerkt. Ook kan het meespelen dat je eten suiker en vet bevatte. Hierdoor krijg je vaak nog meer trek in dit soort producten. Wanneer je bijvoorbeeeld ijs of iets uit de frituur eet, krijg je al snel weer trek in zoiets. Zie onderstaande link voor meer info en op internet is er nog veel meer over te vinden

Bronnen:
http://rubriek.nl/gezondheid/voeding-die-j...

Je eet te weinig eiwit. Koolhydraten, ook complexe, vullen wel, maar verzadigen niet. Als je maag leeg is, wil je weer. Eiwitten verzadigen en stillen je honger langdurig. Geen Tapas dus, maar roerei met spek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100