Is het schadelijk als witte rijst ontkiemd?

Ik heb hier een kant en klaar maaltijd voor in de magnetron, waar witte rijst bij zit. Nu zie ik dat de rijst gaat "groeien", er komen groene blaadjes uit. Kan dit kwaad? De rijst is al voorgekookt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
heb je dat zo in de winkel gekocht? ik zou terug gaan met de bon
bamibal
9 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat dat echt de rijs is die groeit. Zijn het geen groene kruiden, of een stukje taugé?
Amadea
9 jaar geleden
Voorgekookte rijst kan niet gaan ontkiemen. Dat kan alleen gebeuren bij rauwe onbewerkte rijst die vochtig bewaard wordt.

Antwoorden (1)

Erg smakelijk ziet het er waarschijnlijk niet uit en of het erg lekker is weet ik niet, maar kwaad kan het iniedergeval niet.