Hoe maak je keukenspullen schoon waar beschimmeld eten in heeft gezeten?

Ik had een pesto-roomkaas mixje in een schaaltje in de koelkast staan (bedekt met folie) en ben deze totaal vergeten. Het heeft drie weken in de koelkast gestaan en is natuurlijk hartstikke gaan schimmelen. Ik heb het meteen weggegooid en het schaaltje schoongemaakt met heet water en zeep. Het stinkt nog steeds, hoe kan ik dit het beste schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Als het een plastic schaaltje is dan kun je het schaaltje vullen met warm water en baking soda, een halfuurtje laten staan en dan eventueel met (natuur-) azijn afspoelen. Vervolgens op de normale manier afwassen. https://www.huishoudbeurs.nl/nieuws/artikel/zo-krijg-je-vieze-luchtjes-uit-plastic-bakjes/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de tip, het is een stenen schaaltje. Kan het daar ook mee?
Pieterke
3 jaar geleden
@Nienke, ik zou het gewoon proberen. Nu heb je niets aan het schaaltje, dus verprutsen kun je het ook niet.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ja hoor, de tip van Pieterke kan ook prima bij een stenen schaaltje. En wat Anneliez zegt, ongeacht de - op haar antwoord, dat klopt ook.

Antwoorden (1)

gemalen koffie neemt ook vieze geuren op. zou je kunnen proberen
anneliez
3 jaar geleden
HeerVoldemort
3 jaar geleden
- is onzin + van mij