kan je beter s'ochtends ontbijten als je nachts leeft,of als je wakker wordt?

kun je met je maaltijden beter aan t tijdstip van de dag houden,of aan je ritme als je altijd s'nachts werkt?

Toegevoegd na 1 uur:
ik werk al jaren alleen s'nachts.en begin dan ook met een stevig ontbijt als ik net wakker ben,en eet later op m'n werk kleine maaltijd en fruit ofzo tussendoor.altijd wel gezond en vers,want dat is ook t lekkerst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

volgens mij is het beter als je uit de nachtdienst komt een lekker warme maaltijd nuttigd en en als je wakker bent een heerlijk ontbijtje. Want als je alleen maar in de nacht zit dan i het een omgekeerde wereld. Wat voor jou overdag is is bij andere nacht en wat bij jou nacht is is weer bij andere overdag (andere zijn mensen die nooit s'nachts werken.) Ik zelf werk ook alleen maar s'nachts en het is dus voor de mensen die ook s'nachts werk de omgekeerde wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn ervaring met nachtdiensten is dat je het beste een normaal eetritme aan kan houden.

Dus na het opstaan ontbijten. Vervolgens nog voor je naar het werk gaat warm eten. Je kan dan zelf nog koken. Tijdens het werk een broodmaaltijd.

Als je afwijkt van het normale eetritme valt het meestal moeilijk, om de nacht door te komen. De neiging om dan te gaan snacken tijdens het werk wordt dan erg groot.

Ik kies er tegenwoordig voor om zelf te gaan koken, voordat ik naar het werk ga, hoewel ik bij dagdiensten liever 's avonds, dus als derde maaltijd, warm eet. Tijdens de nachtdienst een warme hap willen eten eindigt echter meestal bij fastfood en dat is en niet gezond en bovendien valt dit vaak niet goed. Ook omdat er tijdens de nachtdienst al snel te veel koffie wordt gedronken. Bij gezond eten en drinken is een nachtdienst het beste vol te houden is mijn ervaring.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Volgens mij is dat voor iedereen anders. Je schrijft dat je al jaren 's nachts werkt, dus heb je er inmiddels voldoende ervaring mee. Doe vooral wat jou het meest bevalt!
Bedenk daarbij dat het aantal maaltijden per dag en de tijdstippen daarvan gestoeld zijn op (westerse) wetenschappelijke theorieën. En die theorieën veranderen geheid in de loop der jaren. Niets is zeker in de wetenschap!
Het gaat erom wat jouw lichaam nodig heeft en dat voel jij zelf het beste!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een normaal ritme aanhouden zoals jij het al doet, want als je slaapt verbrandt je ook bijna niks. Daarom zeggen mensen ook vaak (als je gewoon overdag werkt) "na 8 uur is het beste om niet meer te eten"