Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je beter s'ochtends ontbijten als je nachts leeft,of als je wakker wordt?

kun je met je maaltijden beter aan t tijdstip van de dag houden,of aan je ritme als je altijd s'nachts werkt?

Toegevoegd na 1 uur:
ik werk al jaren alleen s'nachts.en begin dan ook met een stevig ontbijt als ik net wakker ben,en eet later op m'n werk kleine maaltijd en fruit ofzo tussendoor.altijd wel gezond en vers,want dat is ook t lekkerst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

volgens mij is het beter als je uit de nachtdienst komt een lekker warme maaltijd nuttigd en en als je wakker bent een heerlijk ontbijtje. Want als je alleen maar in de nacht zit dan i het een omgekeerde wereld. Wat voor jou overdag is is bij andere nacht en wat bij jou nacht is is weer bij andere overdag (andere zijn mensen die nooit s'nachts werken.) Ik zelf werk ook alleen maar s'nachts en het is dus voor de mensen die ook s'nachts werk de omgekeerde wereld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn ervaring met nachtdiensten is dat je het beste een normaal eetritme aan kan houden.

Dus na het opstaan ontbijten. Vervolgens nog voor je naar het werk gaat warm eten. Je kan dan zelf nog koken. Tijdens het werk een broodmaaltijd.

Als je afwijkt van het normale eetritme valt het meestal moeilijk, om de nacht door te komen. De neiging om dan te gaan snacken tijdens het werk wordt dan erg groot.