‘In 3 a 4 u heb ik 2 flessen rode wijn ( 1l/fles) gedronken en beide 13%. Ben man,20,1m70,56kg.vraag me af hoeveel promille ik in mijn bloed had?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat je nog kunt typen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is 3 dagen geleden gebeurd en ben nog steeds misselijk, had zwarte gaten en kon moeilijk bewegen..
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Lijkt me een begin van een alcohol vergiftiging. Maar aan de andere kant, zo veel drank is dat nu ook weer niet. Maar ik zou het niet meer doen als je er zo naar van word.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
moeilijk te schatten hangt af van veel factoren:
als je chinees bent ?
toestand van de lever ?
had je vooraf water gedronken of fruitsap ?
lege maag of volle maag ?
vet rijke voeding gegeten bij de frituur ?
roker of niet roker ?
jonge of oude wijn ?
uitgerijpte jaargang van wijn ?
(al of niet aanwezigheid van sulfiet in de wijn) uw vocht balans was sterk verstoord + elektrolyten balans is on evenwichtig. waardoor je lichamelijke toestand een grens van shock of coma balanceert door bloed vergiftiging als gevolg van alcohol + uitdroging. En als je het nog ene keer doet drink veel water voor tijdens en na.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/alcohol/alcoholcalculator/ Misschien kan je hier iets mee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt ! En ben geen chinees , had overdag al niet veel water gedronken en alleen wa pasta gegeten :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als het 3 dagen geleden is dan zou er nu nog 2.20 promille in je bloed zitten.

Antwoorden (1)

Er gaat 100ml in een typisch wijnglas, jij hebt dus 20 glazen gedronken in 3 á 4 uur.
Het tabelletje in de bron gaat niet verder dan 10 glazen, maar op basis van het tabel zou ik schatten ergens tussen de 4.0 en 5.0 promille?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een normale wijnfles bevat 3/4 liter, dus het zijn slechts 15 glaasjes ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou de vraag nog even teruglezen :-) er staat (1L/Fles)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lezen valt soms ook niet mee.