Wat is vetter een pizza of een patat met?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zijn allebei dingen die je niet te vaak moet eten. Maar ik ga toch voor de patat met die lijkt me het vetst.

Dat hangt oa. af van de temperatuur van het vet, waarin de frite gebakken werd (als het niet heet genoeg is, zal de patat vetter zijn), en het beleg van je pizza : een quattro formaggi (belegd met 4 soorten kaas, waaronder gorgonzola) is natuurlijk véél vetter, dan een pizza met champignons, artichokkenharten en tomaat. En dan hangt het er ook nog vanaf, wat je bij je frite eet ; een enorme gemengde salade met worteltjes, witlof, bietjes, paprika, tomaten en komkommer is dan natuurlijk beter dan een fricandel. Gewoon af en toe heerlijk genieten, zonder bijgedachten, en daarna weer braaf aan de 2 stuks groenten en de 2 stuks fruit....

De aardappel slorpt het vet op tot 60 %. En dan hopen we dat het vet elke week tenminste ververst werd... Een pizza is tenslotte bloem , eieren en olijfolie (als je het beslag zelf maakt en dan kun je hem zo vegetarisch maken als je wil : met artisjokken en tomaten en mozarella bv.

Patat met, is sowieso al gebakken in t vet en pizza niet. Dan ook nog de mayo... (oftewel: kies pizza is veel lekkerder en gezonder)

Pizza kan heel mager zijn, vooral als er weinig kaas op zit. Patat is altijd vet.

100 gram patat is 456 Kcal. en 16 gr. vet 100 gram pizza is 224 Kcal. en 11 gr. vet. Dit is patat zonder saus. Je ziet nu het verschil in calorieën en vet. Toegevoegd na 14 uur: Ik heb nog wat belangrijke punten geschreven in mijn reacties. Dit zijn best wetenswaardige feiten als je echt wilt weten wat je beter kunt eten en waarom!

Patat met, ten eerste wordt ie in vet gebakken. Ten tweede zit er een bol vet erbij mayo dus. Dus patat met is vetter...

patat,je wordt er veel dikker van bovendien is het veel smeriger dan zoon super heerlijke gevulde gezonde pizza

Een portie patat bevat ongeveer 450 kalorieen. Een goeie klodder mayonaire (80% vet)gooit daar nog een goede 400 kalorieen bij. Een flinke portie pizza echter, komt ook met het allergrootste gemak boven de 800 kalorieen, en ook daar is het vetgehalte aanzienlijk. Neem je dan normale, moderne, in plantaardige olie gebakken patat en fritessaus of nog slankere saus, dan kun je die pizza beter laten staan. Tenzij het natuurlijk weer een gezonde zelfgemaakte pizza is. Uiteindelijk is het lood om oud ijzer ; beide zijn loeivet, maar minder vet te maken. Bij de patat is het de mayonaise die het hem vooral doet, bij de pizza de kaas. En welke vetter is, hangt helemaal af van de totale samenstelling van de....maaltijd. Het een is niet standaard vetter dan het ander. Alleen in een pizza is het beter verborgen, en door de impressie van groente lijkt het gezonder. Echter, schijn bedriegt.

Patat met, maar ligt ook wel weer aan wat er op de pizza zit denk ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100