In welk voedsel zitten voedingsstoffen die je groeilengte bevorderen?

9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
gewoon gezond eten, schijf van vijf is prima voor de meeste mensen.
voldoende bewegen, lekker sporten, genoeg eten en genoeg slapen
Ritsuka
9 jaar geleden
ik zie veel jongeren de dag doorkomen met chips en energy drink, dan kun je verwachten dat je lichaam niet optimaal groeit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vroeger zaten er veel groeihormonen in t vlees, tegenwoordig niet meer. Veel slapen is het vermoed ik.
Summo
9 jaar geleden
Hoewel je natuurlijk een waardevol advies geeft, denk ik toch dat je laatste opmerking niet waar is. Ik heb altijd gezond gegeten, ook als kind. Toch ben ik relatief klein gebleven terwijl klasgenoten waar je de cola en de zakken chips niet kon aanslepen me met cm/decimeters voorbij snelden, snik. Ook in eigen familie, een zus die slecht en vooral veel te weinig at werd gewoon een halve kop groter. Ik denk dat er andere factoren meer invloed hebben dan voeding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je lengte is genetisch bepaald. Alleen door je lichaam te ontzeggen wat die nodig heeft om te ontwikkelen, kan de groei achterblijven.
tinus1969
9 jaar geleden
Eiwit bevordert niet echt de groeilengte maar is vaak wel de beperkende factor -de grote (toegenomen) lengte van Nederlanders heeft ook iets te maken met al die zuivel en vlees.

Het beste antwoord

Die zijn er niet, in elk geval niet zodanig dat ze voor iedereen hetzelfde werken.

Mensen die ongezond eten worden soms langer dan mensen die gezond eten.
Maar het komt ook andersom voor.

Zelfs binnen 1 familie zie je soms grote verschillen in lengte tussen de kinderen, soms wordt degene die gezond en goed eet langer maar soms (heb ik zelf meegemaakt, beide van hetzelfde geslacht dus daar lag het niet aan), toen werd het kind dat eenzijdig en veel te weinig at, langer en bijna 10 cm dus niet niks.