Waar kan ik mosselen zoeken in Zeeland of Zuid-Holland?

Ik wil aanstaande zondag mosselen zoeken en rond welk tijdstip is het handig om dat te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

In iedere haven en langs iedere dijk waar keien liggen, kan je mosselen zoeken.
Zo van een uur voor laag water tot een uur na laag water.
Je kan dus ongeveer 3 uur mosselen rapen.
In de zoute Grevelingen, waar geen eb en vloed is, kan je op ondiepe plaatsen, ook mosselen rapen, die over het algemeen erg schoon zijn van binnen, wel vaak met zeepokken er op, maar die kan je er van af krabben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er stond vandaag in de krant dat 'wilde' mosselen schadelijk zijn wegens teveel verontreiniging. Haal er die uit de Oosterschelde komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja heb ik ook gelezen, dacht dat het vooral ging over een deel van de Belgische kust en mogelijk sommige havens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja dat mag, maar er is wel een max. aantal kilo's wat je per persoon mag rapen. Zou je even op internet moeten zoeken.