Wie heeft de pindakaas uitgevonden?

Wie, hoe en wanneer?
Ging het per ongeluk?
Hadden ze het al in de oudheid?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Informatie over de herkomst van pindakaas?

Oorsprong van de Pindakaas Pindakaas is waarschijnlijk voor het eerst gemaakt door Indiaanse volkeren in Zuid Amerika. Pinda's vormden een belangrijk bestanddeel van het menu van de Indianen. In Incagraven vanaf 1000 jaar voor Christus zijn regelmatig pinda's aangetroffen. Ze waren bedoeld als offer van en voedsel voor de overledenen. De oorsprong van de huidige vorm van pindakaas ligt waarschijnlijk in Amerika. Doordat daar een groot overschot aan pinda's was, vroegen de samenwerkende boeren aan een bioloog om de nodige toepassingen te verzinnen voor pinda's. De bioloog kwam met een lijst van zo'n 300 produkten, waaronder lijm, lippenstift, inkt, shampoo, ijs, maar natuurlijk ook pindakaas. Pindakaas wordt voornamelijk in Nederland en Amerika gegeten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pindakaas is een voedingsmiddel gemaakt van zeer fijn gemalen pinda's. Pindakaas komt oorspronkelijk uit de Verenigde Staten, waar het ontwikkeld werd door Dr. John Harvey Kellogg in 1893, ten tijde van een overschot in de productie van pinda's. Pindakaas was het bijproduct van pindaolie.