Waarom zitten pistache noten nog in de schil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag! Ik ben benieuwd.. Die schillen zijn uiterst vervelend, nagelbrekende dingen..
jc54
14 jaar geleden
Tijdverdrijf, en anders eet je er te veel in korte tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een bakje heb met schil of niet, zijn ze zoiezo binnen een half uurtje op ;-)

Het beste antwoord

Je kunt ook gepelde pistachernoten krijgen!

Pistachenoten worden in de schil gezouten en gebrand omdat het nootje vrij zacht en teer is. Bovendien blijft de smaak beter behouden in de schil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat ze niet gepeld zijn in de fabriek...

In de schil blijven ze het best vers, dus dan is de kwaliteit het best gegarandeerd... Het is ook economischer, er is meer gewicht te verkopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan alle noten (zelfs kokosnoot) krijgen in gepelde en niet-gepelde varianten. Smaak, smaakbeleving, en gemak zijn afwegingen die je moet maken bij de aanschaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pistache is een zaad of noot en behoort tot de pruikenboomfamilie, net als onder andere de mango. Pistachenoten zijn vrij klein en ovaal van vorm. De zaden hebben een groene kleur. Pistachenoten groeien in trosjes in een harde bolster. Aan het einde van de zomer rijpen ze en de kleur van de bolster wordt rooskleurig. Als de schillen openstaan, betekent het dat de pistaches rijp zijn. De pistaches worden geoogste met behulp van schudmachines. Na het oogsten worden de noten direct van hun bolster ontdaan, gepekeld en gedroogd. De schil splijt dan open. Pistachenoten worden ook wel eens groene amandelen genoemd. In China noemen ze de pistache de “gelukkige noot”en in Iran noemen ze de pistache de “lachende noot”. Mensen eten al 9000 jaar pistachenoten. De pistache wordt genoemd in de Bijbel. (Onder de geschenken die Jacob aan Jozef zond, bevonden zich pistachenoten - Genesis 18:2.) Keizer Vitellius introduceerde in de eerste eeuw van onze jaartelling de pistache in Rome. Pistachenoten worden geïmporteerd uit onder meer Turkije, Midden-Oosten en Amerika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het zo hoort.
Je kan ze ook zonder schil kopen...