Misschien omdat het vanuit Belgie komt (vervoerskosten..) en omdat het het enige product is wat speculoospasta is kunnen ze het duurder maken: er is geen directe concurentie.. trouwens, nutella is ook duur :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit Belgie is niet zo ver, een zeer groot deel van ons voedsel en andere producten is in het buitenland geproduceerd of gebruikt geimporteerde ingredienten. En de meeste komen van een stuk verder weg dan Belgie. Dus dat is geen verklaring voor deze prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wellicht is de prijs wel zo "hoog" vanwege het gebrek aan concurentie.. want bv. chocoladeplakjes voor op brood zijn ook niet erg goedkoop, maar er zijn ook weinig aanbieders hiervan, evenals soja melk voorheen (nu niet meer trouwens..)
En ken je Fluff, een soort marshmallowpasta.. ook duur! maar ook de enige aanbieder (hier in nl) en dus exclusief..

Andere antwoorden (5)

De prijs is zo hoog omdat de producent geen concurentie heeft.

Toegevoegd na 7 minuten:
ook de kosten die het bedrijf heeft gemaakt om bekendheid te krijgen in nederland is verwerkt in de prijs van de pot speculoos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het zo lekker is. En lekkere/mooie/leuke dingen zijn nu eenmaal duur (denk aan champagne; ferrari's en maatpakken van de kleermaker)

Het is gewoon de champagne onder de broodbeleggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Champagne is zo duur door de beperkte beschikbaarheid, alleen wijn uit een bepaald gebied is champagne en daardoor is vraag veel hoger dan het aanbod, dus een hoge prijs. En zijn hele goede mousserende wijnen verkrijgbaar die lekkerder zijn dan veel chamagne voor een lagere prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nuut!
Ik heb gisteren eindelijk een pot kunnen kopen. Die pasta is blijkbaar zo populair dat het altijd uitverkocht is. En wat de prijs betreft ja wat is duur... alles is duur tegenwoordig.

Belgische fabrikanten die naar Nederland exporteren, noemen hun producten bewust speculoos om aan te geven dat er geen speculaaskruiden in zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speculoos is gewoon Vlaams voor speculaas, dus praat geen poep ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel degelijk verschil, lees dit maar eens: Volgens Lotus is “speculoos een uiterst bijzondere variant op de alom bekende speculaas. In 1932 werd de unieke speculoos-smaak ontdekt die bij het karameliseren van suiker ontstaat. Speculoos is een zeer natuurlijk product. Het bevat geen kleur- en smaakstoffen en er worden niet de gebruikelijke speculaaskruiden toegevoegd. Speculoos verkrijgt de authentieke smaak door de karamelisatie van suiker.
2,50 is wel duur ja...
misschien omdat het zo lekker is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speculoospasta heeft vorig jaar hier in België een prijs gewonnen op tv, en sindsdien is het hier niet meer weg te denken. Er zijn zelfs mensen die 6 potten tegelijkertijd meenemen, zodat ze niet zonder komen zitten. Nu heb je trouwens ook een 'familiepot', extra groot dus.
Het is zo duur omdat er veel werk in zit denk ik