Wat is het verschil tussen de voorverpakte bananen in plastic en de gewone losse bananen in de supermarkt?

Bij veel supermarkten, o.a. Emte, AH en C1000 hebben ze 2 soorten bananen. De duurdere losse bananen die je zelf afweegt en een trosje bananen in plastic die een vaste prijs heeft. Ik vroeg me af wat het verschil was tussen die twee. De voorverpakte bananen zijn stukken goedkoper dan de normale prijs.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende bananen die niet los verkocht worden.
Bijvoorbeeld ik dacht 5 bananen voor een 1 euro bij AH. Zakken met kleine "kinder" banaantjes bij de Dirk, maar ook nog biologische en die zijn uiteraard niet goedkoper dan de dure losse.
De losse zijn van het bekende AA merk Chiquita.

De voorverpakte gaan per hoeveelheid, afgepast in een plastic zak, hoeven niet gewogen te worden en schelen dus tijd, daarom goedkoper. Zijn ook niet van het dure huismerk Chiquita.

Het verschil is soort, vaste hoeveelheid en mogelijk soms ook versheid.