Wat is een lekkere betaalbare gezonde lunch?

Vandaag ben ik thuis en wil ik lekker lunchen. Maar ik kom niet verder dan een broodje kaas of iets bij de bakker of groenteboer halen. Alternatief is ongezond zoals pannenkoeken of saucijzenbroodjes. Heeft iemand tips voor een lunch die makkelijk te bereiden is, lekker is, geen uren in de keuken en liefst ook geen vette hap? Een lekkere goed gevuld broodje bijvoorbeeld of een lekkere salade?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (12)

mijn favoriet: italiaanse bol, plakje kaas, plakjes geschilde komkommer, beetje gele aromat erover.. Mmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om 14:00 uur nog lunchen?

Maak een tosti. Dat is ook gewoon een boterham met kaas, maar dan lekkerder. Doe er bv kruiden op.
Een gekookt eitje is ook altijd lekker op een broodje, vind ik.
Of maak een lekkere salade, eventueel met pijnboompitjes, spekjes, blokjes kaas of ei erdoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ceasar Salade.

Heerlijke baby gem lettuce (veldsla is ook lekker), een eitje, stukjes spek (uitgebakken) gerookte kip, komkommer, cherry tomaatjes en uiteraard croutons. Lekker een beetje Ceasar dressing en smullen maar!

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind tonijnsalade altijd wel lekker op brood.
open een blikje tonijn, fijngesneden ui er door, en kappertjes of een gesnipperd augurkje.
klein beetje mayo, wat tomatenketchup, en klaar.

of een warm tonijngerecht voor op brood, is ook lekker.
fruit een gesnipperde ui, tonijn erbij, scheut tomatenketchup erbij, even opwarmen en klaar.
eet ze!
14 jaar geleden
Pistoletjes, ciabatta of stokbroodje om nog af te bakken nemen en door de helft(en) snijden. besmeren met kruidenboter of knoflooksaus, dan beleggen met een plakje kaas,plakjes salami,ringetjes (rode ui) blokjes feta
kaas, reepjes geroosterde ingemaakte paprika( of verse)gemalen peper en zeezout erover en afdekken met plakjes katenspek. Je kunt dit natuurlijk ook afwisselen met plakjes ham, plakjes mozarella, plakjes (kers)tomaat.
kortom je belegd je broodje met 3-4 keuzes hieruit en dan bak je ze even in de oven tot het spek knapperig is.
Voila,een heerlijk knapperig gevuld broodje!

Toegevoegd na 15 minuten:
Of maak een lichte salade; Bak enkele
kastanjechampignons in wat olijfolie. Neem wat blaadjes van een krop sla, was ze en slinger ze droog, scheur in stukken. Maak een dressing van wat olijfolie, balsamicoazijn en honing. Breng op smaak met vers gemalen peper. Brokkel wat cambozola ( kaas) in stukjesVerdeel de sla , de champignons, de cambozola, enkele partjes roma-tomaten, stukjs avocado en wat ringetjes bosui op een bord en schenk de dressing erover.
Lekker met ciabattabrood.
amc
14 jaar geleden
Ga je wel eens naar een Turks of Marokaanse supermarkt? Zo ja, dan heb ik wel lekkere tips voor je:

- Turks brood;
- Turks of Griekse yoghurt;
- Turkse sucuk (dit is gekruide worst);
- muntblaadjes;
- tomaatjes;
- komkommer.

Turks brood in 4 delen snijden.
Schil en halveer de komkommer. Verwijder de zaadlijsten en snijdt vervolgens in kleine stukjes.
Hak de muntblaadjes in stukjes.
Schep de stukjes komkommer met de munt door de yoghurt en bestrijk hiermee het brood. Voeg eventueel wat zout en peper toe
Snij de tomaatjes in plakjes en beleg hiermee het brood.
De Turkse sucuk in dunne plakjes snijden en hiermee het brood beleggen.

Smakelijk eten
of
Afiyet olsun (in Turks)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een simpele fruitsalade:
Meloen (cantaloupe is zeer smaakvol, maar vaak iets duurder)
Mandarijn (clementines zijn het lekkerste)
Kiwi (gele zijn het lekkerste)
Peer
En evt. een flinke schep diepvriesbesjes van de Lidl

Puur erg lekker
Wil je de smaken zoet, meng het dan met een schep yoghurt en honing.
Wil je het pittig, verras jezelf dan met een paar brokkels blauwe (schapen) kaas.
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de middag V/d Valk. Goed en goedkoop. En even buiten de deur zonder opruimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je zelf een broodje gezond : met ham .kaas .sla komkommer .en plakjes ei .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
supermarkt: Afbakbroodjes; 2/3 tomaatjes; potje pesto;mozzarella. Voor 8 broodjes ben je een euro of 4 kwijt denk ik zo.

Over voorverwarmen (graadje of 200/stand 5); broodjes opensnijden; tomaat en mozzarella in plakjes snijden.

broodjes met pesto besmeren alsof het boter is; tomaat en mozzarella er op; broodjes weer dicht doen; minuut of 8 in de oven en mmmmmmm lunch!

Hoeveel tijd dit je kost is afhankelijk van de opwarmtijd van je oven; aan daadwerkelijke voorbereidingshandelingen ben je een kleine 5 minuten kwijt. (of minder als je heel snel kan snijden ed.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yoghurt met muesli bevat veel vezels, weinig vet en zuiveleiwit. Je moet er dan geen suiker op doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik was vandaag op de boot naar texel en heb daar een heerlijk broodje wit gekocht met krabsalade.

lekker makkelijk en lekker