Inderdaad, de kalk is niet schadelijk en de schaal bevat ook geen bestrijdingsmiddel ofzo. Eventuele bacteriën die op de schaal zitten overleven het zuur in maag niet. De hoeveelheid rauw ei dat aan de rand zit is ook nog dusdanig weinig dat de kans dat je daar ziek van wordt maar heel erg klein is.

Enige dat wel reëel is is dat de scherpe rand van de schaal in je mond/keel/maag prikt en dat dat een onaangenaam gevoel geeft. Over het algemeen zal die pijn/irritatie snel verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een eischaal bestaat uit kalk. Dat is absoluut niet schadelijk of gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
integendeel, daar zit meer calcium in dan in een duur potje calciumpillen!