Waarom zijn peultjes/snow peas zo duur?

Ik mag graag Chinees en Japans eten en dan heb je regelmatig peultjes nodig maar die zijn EUR 8,90 per kilo en in sommige supermarkten nog duurder!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt er toch maar heel weinig van nodig? Tenzij je een hele maaltijd roergebakken peultjes op je menu zet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een tuin ?
Anders kun je ze ook zelf kweken.
Veel lekkerder gezonder en goedkoper.

Antwoorden (3)

Wat de precieze reden is weet ik niet. Maar twee logische redenen zijn ofwel dat het niet het seizoen is voor peultjes is. Ofwel dat de oogst minder heeft opgebracht. Wat betreft het laatste, laatst zag ik op tv dat de bloemkool oogst dit jaar slecht is uitgevallen. Het zou dus goed kunnen dat binnenkort de bloemkool prijzen omhoog gaan.
Aangezien wij thuis regelmatig peultjes eten kan ik me niet voorstellen dat peultjes altijd zo duur zijn. Vandaar dat ik denk dat één van de bovenstaande redenen de oorzaak zijn voor de enorme kosten voor peulen, alhoewel ik het niet zeker weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peultjes moeten met de hand geplukt worden aangezien machinaal plukken niet mogelijk is.
Dit kost veel tijd, en tijd is geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peultjes zijn zo duur omdat het eigenlijk heel erge jonge bonen zijn die kunnen uitgroeien tot doperwten.
Omdat ze zo jong zijn wegen ze weinig en dat maakt de prijs zo hoog.
Als ze langer blijven zitten worden ze zwaarder en is de pluktijd hetzelfde, de kilo's meer dus grotere opbrengst aan kilo's.
Jong een pannetje vol en ouder een emmer vol, dat maakt het verschil.