Zijn Tommies en miniwortels echt gezonde tussendoortjes?

Ik ben opzoek naar tussendoortjes die ik regelmatig kan eten (dagelijks) en niet te veel slechte voedingstoffen bevatten. Mijn eerste gedachten zijn snoeptomaatjes en miniwortels (die je kant en klaar in een zakje kan kopen). Maar zijn deze wel echt gezond of bevatten deze veel suiker? Is er misschien extra suiker aan toe gevoegd zodat mensen ze eerder zullen kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ze zijn duur, je kunt beter zelf je wortels snijden.
Of neem een eiwitrijke snack, zoals gekookt ei of bakje kwark.

Het beste antwoord

Ja, ook groentes als snacktomaatjes en snackworteltjes zijn gezonde tussendoortjes. Het is belangrijk om veel groente te eten per dag (minimaal 200 gram per dag, en liefst een stuk meer). Het minimum van 200 gram groente haalt een deel van de mensen al niet, en dat is het minimum, het is eigenlijk beter om nog een stuk meer groente te eten. Dus als je jouw groente-inname aanvult met snackgroentes, is dat over het algemeen een goed idee.
Sommige groentes bevatten wel veel suikers van zichzelf, maar dat is geen probleem, ze bevatten nog steeds veel nuttige voedingsstoffen en worden nog steeds aangeraden. Wel is het natuurlijk goed om veel te variëren met groentes, dus niet alleen de wat zoetere groentesoort eten maar ook andere (bijvoorbeeld door bij je avondeten dan vaker minder zoetere groentes te eten).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Worteltjes en tomaten bevatten vooral water; de rest is idd voor een significant deel suiker (tomaat: 94% water; 2.9% koolhydraten, waarvan 0.9% suiker. Worteltjes: 90% water, 4.4% suiker).

Mijn grootste probleem is, dat 'tussendoortjes' een slechte gewoonte zijn. Ik denk dat het beter is, om 2-3 keer per dag goed te eten (tot je verzadigd bent), zodat je ook niet meer de neiging hebt om de rest van de dag te eten. Hoe paradoxaal het klinkt: Van (de hele dag) eten krijg je honger. De Engelsen hebben dat beter in de gaten: ontbijt als een koning, lunch als een heer, diner als een bedelaar -en eet verder niets.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Hebben we het hier dan over toegevoegde suiker? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar er zijn toch goede en slechte suikers?
tinus1969
10 jaar geleden
Dit zijn geen toegevoegde suikers; er staat niet bij of het glucose (slecht) of fructose (nog slechter) is. Goede suikers bestaan niet.
Ritsuka
10 jaar geleden
Suiker is suiker