Waarom maken de meeste mensen een banaan open via het steeltje?

Apen doen het namelijk via de andere kant "de onderkant" en dat gaat veel makkelijker.

Wij horen toch intelligenter te zijn dan apen?
http://www.youtube.com/watch?v=nBJV56WUDng

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik maak hem altijd al via onder open! dat hebben me ouders me geleerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen intelligenter dan dieren ???

Het beste antwoord

Ik vind dit een goeie vraag, maar ik weet ook gelijk het antwoord. Ik keek namelijk naar het filmpje en dacht: "waarom heeft nooit iemand mij dat vertelt?".
Waarom ik dus bij het steeltje altijd een banaan heb opengemaakt: Omdat ik het zo geleerd heb en niet wist dat er een makkelijkere en betere manier was.

Bedankt voor je vraag. Mijn bananen gaan voortaan makkelijk open en ik zal het mijn kinderen ook leren. Bij de volgende generatie zitten dus waarschijnlijk meer mensen die het op de makkelijke manier doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat het steeltje word gezien als een soort hulpstuk om de banaan te openen.
terwijl als je hem aan de ander kant open maakt beter gaat.

Toegevoegd na 30 minuten:
het is tevens de bovenkant van de banaan en niemand maakt iets andersom open
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik niet. Aan de andere kant openen dan worden je nagels vies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je naar de video kijkt zie je dat hij zijn nagels niet gebruikt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooooww. Inderdaad ja.
Hmm. Toch maar es proberen de andere manier dan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pardon? 2 minnen? vond het wel een toegevoegde waarde dit antwoord +1
Apen gebruiken bij het pellen hun nagels flink. De meeste mensen willen dit liever niet, omdat er dan viezigheid onder de nagels komt, waar je dan de rest van de dag mee rond loopt. Via het steeltje de banaan openen is dan een slim alternatief.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ik heb zelf het idee dat ik het bij het steeltje wil open maken omdat die kant eruit ziet als de bovenkant van de banaan.
Je maakt dingen toch automatisch eerder open aan de bovenkant dan aan de onderkant.
De kant van het steeltje ziet er ook naar uit alsof het makkelijk zou zijn om het daar open te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De man in het filmpje doet wel heel erg moeilijk met het openmaken van de banaan via het steeltje. Ik pak de banaan, knak het steeltje en hij is open. Veel sneller dan via de onderkant. Daarbij zit aan de onderkant vaak in het midden een hard stukje dat niet echt lekker is. Als je de banaan via het steeltje opent kan je de onderkant met schil en al weggooien. Als je de banaan openmaakt via de onderkant moet je het eerste vieze stukje wegdoen voor je de banaan kan eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de macht der gewoonte.
Maar bedankt voor de tip, ik ga het proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel zijn dat een banaan aan de onderkant open maken makkelijker is, ik ben er alleen aan gewend dingen op te maken aan de bovenkant. Voor mijn gevoel behoor je dingen open te maken aan de bovenkant en zolang ik de dingen aan de bovenkant open krijg dan blijf ik ze aan de bovenkant open maken. Simpel weg omdat ik anders het gevoel krijg het verkeerd open te maken. En een banaan aan de bovenkant open maken vind ik nou ook weer niet zo'n moeilijk en tijdrovend karwei dat een ander alternatief noodzakelijk is. Zoals de jongen in het filmpje zijn mond gebruikt om een banaan open te maken is bij mij nog nooit voorgekomen. Zolang mijn dochter van twee een banaan aan de bovenkant zelf kan openmaken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetgeen waarmee het bevestigd is, in dit geval het steeltje, is voor mij de bovenkant. Dat de banaan omhoog groeit doet er voor mij niet toe. Voor mijn gevoel is het steeltje de bovenkant.
Wat mij betreft gaat dat dan iets makkelijker, dat steeltje kan je ook goed vast pakken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via het 'kontje' gaat het veel makkelijker. Maar veel mensen doen het via het steeltje omdat dit zo 'hoort'.