ik heb een witte dode rupsje gevonden in een pistache nootje die ik bij de Albert Heijn heb gekocht. Kan ik ze hiervoor aanklagen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je met "aanklagen" echt een juridisch traject bedoelt, eventueel met als doel een schadevergoeding in de vorm van geld, dan is het antwoord nee. Als je bedoelt te vragen of je hierover kunt klagen, dan kan dat. Alleen maak je dan bij de producent van de nootjes een betere kans dan bij Albert Heijn zelf. Waarschijnlijk staat er een telefoonnummer en/of adres op de verpakking met een tekst erbij met als strekking dat ze hun best doen een goed product te leveren, maar dat er altijd iets mis kan gaan en dat je dit kunt melden. Grote kans dat je een nieuw doosje pistachenootjes en/of een aardigheidje met excuus van ze krijgt als je dit aankaart.

Als je iets koopt, is de verkoper aansprakelijk voor de kwaliteit van het product. Ga dus terug naar AH met het pakje en de rups ( indien nog bewaard) en de koopbon. Dan krijg je je geld gewoon terug. De producent aanschrijven is niet nodig, immers, het betreft een koopovereenkomst dus moet je bij de verkoper zijn. Nu kan in een natuurproduct altijd iets aan de hand zijn ( rups in de sla, gewoon pech want dat is rauw spul) , maar noten etc. zijn normaliter altijd behandeld ( gegast, bestraald enzovoort), maar er kan dus best een een rupsje door kruipen. Naar de servicebalie dus! en aanklagen: kom nou! Klagen, okee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100