ik heb een witte dode rupsje gevonden in een pistache nootje die ik bij de Albert Heijn heb gekocht. Kan ik ze hiervoor aanklagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk niet.
ronron1212
10 jaar geleden
Aanklagen kan jij niet. je kunt wel een klacht indienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, aanklagen niet, maar je kunt het zakje wel terugbrengen en dan krijg je een nieuw zakje. Ook kun je het zakje, inclusief wormpje naar de fabrikant (leverancier) opsturen, antwoordnummer staat op de verpakking, dan krijg je waarschijnlijk meer dan 1 nieuw zakje.
Ritsuka
10 jaar geleden
aanklagen is wel een erg groot woord
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Echt waar hé. Waar gaat dit naar toe? Aanklagen. Wat heb je zelf in gedachte? Wat voor een geld bedrag zou AH daarvoor moeten geven? Ik heb het ook wel eens mee gemaakt, bij pistachenootjes. Het gevolg is, dat ik ze van mijn levensdagen niet meer koop. De juiste oplossing? Terug brengen naar de winkel en geld terug vragen of vervangend product. Is het van een bekend merk zoals bijvoorbeeld duyvis. Het zakje terug sturen naar de fabrikant met kassabon. Vermoedelijk krijg je een excuusbrief en een pakket met allerlei zakken nootjes ed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je een vergoeding voor het psychisch trauma dat je hebt opgelopen?

Antwoorden (2)

Als je met "aanklagen" echt een juridisch traject bedoelt, eventueel met als doel een schadevergoeding in de vorm van geld, dan is het antwoord nee.

Als je bedoelt te vragen of je hierover kunt klagen, dan kan dat. Alleen maak je dan bij de producent van de nootjes een betere kans dan bij Albert Heijn zelf. Waarschijnlijk staat er een telefoonnummer en/of adres op de verpakking met een tekst erbij met als strekking dat ze hun best doen een goed product te leveren, maar dat er altijd iets mis kan gaan en dat je dit kunt melden. Grote kans dat je een nieuw doosje pistachenootjes en/of een aardigheidje met excuus van ze krijgt als je dit aankaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, Ik had dat ook bij de reacties geplaatst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ een nieuw doosje zonder rupsje.
Als je iets koopt, is de verkoper aansprakelijk voor de kwaliteit van het product. Ga dus terug naar AH met het pakje en de rups ( indien nog bewaard) en de koopbon. Dan krijg je je geld gewoon terug. De producent aanschrijven is niet nodig, immers, het betreft een koopovereenkomst dus moet je bij de verkoper zijn.
Nu kan in een natuurproduct altijd iets aan de hand zijn ( rups in de sla, gewoon pech want dat is rauw spul) , maar noten etc. zijn normaliter altijd behandeld ( gegast, bestraald enzovoort), maar er kan dus best een een rupsje door kruipen. Naar de servicebalie dus! en aanklagen: kom nou! Klagen, okee.