als gezond ongezond zou zijn en andersom, zouden we dat dan meer eten?

Stel dat sla ongezond zou zijn en chips gezond. zouden er dan sla-automaten zijn waarbij je zakjes sla zou kunnen kopen? zouden we dat dan lekkerder vinden dan chips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee.
Wij houden nou eenmaal van vet en koolhydraatrijk voer.
Dit stamt nog uit de tijd dat overleven moeilijk was, en we niet zeker waren of we de komende dagen nog eten zouden krijgen.
Reserves aanleggen, dat was (en is nog altijd) het sleutelwoord. Hierom slaat ons lichaam vet op. Dan kunnen we daarvan leven op de momenten dat er geen voedsel voor handen is.
Maar dit is tegenwoordig met een AH op elke hoek natuurlijk niet meer nodig. Daarom worden we dikzakjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!
Die min-gever is zeker jaloers. ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks dit antwoord niet is wat ik wil horen maar weet dat je toch gelijk heb +1
Als dat hetzelfde gevoel zou geven als nu het 'ongezonde' eten, waarschijnlijk wel.

Maar sla geeft niet zo'n bevredigend gevoel bij veel mensen dus de kans dat het in automaten terecht zou komen is klein.

Er is trouwens genoeg ongezond eten wat niet lekker is. Het is vaak de combinatie van ongezonde ingrediënten wat het lekker maakt. Gezoet brood wat ook lekker vet is b.v. of vet vlees met een zoute saus. Aardappels met olie en zout (chips). Als je alles afzonderlijk zou eten, zou het minder lekker zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste chips en snacks bevatten smaakversterkers waardoor je deze liever gaat eten dan de onbewerkte sla. En van nature vraagt ons lichaam eerder om calorierijke producten.
Kortom, het antwoord is nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, we houden niet van ongezond voedsel omdát het ongezond is, we houden ervan omdat het lekker is, óndanks dat het ongezond is.