Hoeveel calorieen moet ik per week minder eten om 1 kilo af te vallen?

Ik ben man van 47 en 106 kilo lengte 1,86

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

in principe kun je aanhouden dat als je een week lang per dag 1000 kcal minder eet (dus 1500 kcal in plaats van 2500), je 1 kilo per week afvalt. Als je hierbij ook nog gaat sporten wordt dit uiteraard meer.
In de eerste week(en) zal dit meer zijn omdat je ook veel vocht verliest.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op deze site kan je zien hoeveel calorieen je moet verbruiken om op gewicht te blijven.

Toegevoegd na 5 minuten:
(En daar dus 1000 kcal per dag van aftrekken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De energieinhoud van een kg vet is 9000 kcal, dus je moet dat minderen op je onderhoudsdieet. Ik ga er even vanuit dat je op dit moment niet aankomt. Je kunt het uitsmeren over zoveel weken als je wilt. Wil je snel een kg vet (zeg een week) kwijtraken, dan moet je serieus minderen, meestal iets van 50% van je normale dieet.
Ook moet je activiteitenpatroon ongeveer gelijk blijven.
De gemiddelde man gebruikt ongeveer 2500 kcal per dag, dus een kg vet verliezen is ongeveer een halve week niet eten. Of een week 50% minderen, of twee weken 25% et cetera. 25% lijkt me redelijk te doen en ook wel langere tijd vol te houden. Het heeft niet veel zin erg veel te wegen, tenzij je een soort lopend gemiddelde berekent. Mensen kunnen nogal schommelen in vochtgehalte, dat kan zo een paar kg schelen naar onder en boven. Als je je gewicht dagelijks meet en je zet het uit in excel, dan krijg te een beetje een idee van die schommelingen, die niets met dieet te maken hebben, maar na een paar weken zou je een trend in je gewicht moeten kunnen zien.

Toegevoegd na 9 minuten:
Voor jou zal het iets sneller gaan, mannen van 106 kg hebben meer spierweefsel dan de gemiddelde mens en verbruiken dus meer. Je kunt je dagelijkse energieverbruik nu wel op 3000 kcal zetten, online kun je wel berekeningen vinden voor onderhoud. Het afvallen zal nu dus absoluut gezien wat makkelijker zijn, Als je gewicht weer rond de 80/90 kg zit dan zit je onderhoudsbehoefte weer op normaal niveau en moet je dus nog wat meer minderen. Ik zou gewoon 2400 kcal per dag consumeren, en dan maar zien waar je ongeveer uitkomt. Dat zal ergens rond de 80/90 kg zijn schat ik. Voor je gezondheid is dat goed genoeg, hoewel men ook wel zegt dat erg mager levensverlengend werkt. De medische problemen die je voorkomt op normaal gewicht zijn legio, vooral diabetes type 2 richt veel schade aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in de gelegenheid bent raad ik je aan om de app 'Myfitnesspal' te downloaden (gratis) op telefoon/Ipad. Hier vul je de gegevens in en dan rekent de app het meteen uit! Ook kan je hier elke dag invullen wat je precies hebt gegeten zodat je zeker weet dat je er niet overheen komt.