Lookpoeder zit vast in potje, hoe eruit krijgen?

Ik heb een potje met onder andere lookpoeder in, dit poeder is echter helemaal hard geworden en is niet los te krijgen door er ergens mee te slaan. Het potje kan niet opengedraaid worden en heeft enkel kleine gaatjes (dus losprikken gaat niet). Weet iemand hoe ik het wel zou kunnen loskrijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.3K

Antwoorden (2)

Je zou kunnen proberen één van de gaatjes wat ruimer te maken en daar dan wat rijstkorrels door naar binnen te persen.
De mogelijkheid bestaat n.l. dat de inhoud is hard geworden door vocht en dat de rijstkorrels het vocht weer opzuigen en dat daardoor de poeder weer poeder wordt.
Dit is zomaar een idee en als het werkt, zal dat wel enige tijd in beslag nemen.
Misschien is het daarom beter een nieuw potje lookpoeder te kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
en als je dan toch iets nieuw koopt, koop dan een tube lookpasta, is lekkerder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lekkerder dan....?
Dit is waarschijnlijk het gevolg van het absorberen van vocht uit de ruimte. Hierdoor wordt het poeder één harde massa. Om dit te voorkomen is de tip van de rijstkorrels inderdaad wel handig, alleen als het eenmaal al een harde massa is, zal dit niet meer baten.

Er zijn twee zaken die me te binnen schieten maar ik zou ze wel afraden als je de look nog wilt gebruiken voor consumptie. Je zou er heet water in kunnen doen om het geheel weer wat los te weken en op te lossen voor zover mogelijk. Zo zou je het er wellicht uit kunnen krijgen al is het goedje dat tevoorschijn komt niet meer lekker om te gebruiken.

Een andere manier is het potje stuk te slaan, de inhoud kan je dan verwijderen, alleen is de kans op glas in het voedsel groot, dus daar zou ik niet voor kiezen.

Als het je echt te doen is om de look weer te gebruiken in een gerecht dan zou ik naar de winkel gaan om een nieuw potje look te halen en die lekker te gebruiken!