Ik heb van iemand een blik met gesuikerde snoeperijtjes uit Koeweit gekregen. De inhoud van het blik is 9 maanden over de datum. Is deze nog eetbaar?

Het blik was nog niet open geweest.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als ze heel erg gesuikerd zijn dan zullen ze nog wel goed zijn want suiker is een goed bewaarmiddel.
fremar
10 jaar geleden
Hard snoep kan zelfs een jaar tot jaren na de houdbaarheidsdatum nog gegeten worden, mits het product de kenmerkende eigenschappen nog heeft en geen gebreken aan product of verpakking aanwezig zijn.
Zacht snoep, kan minimaal 2 maanden tot na de THT datum gegeten worden, mits het product de kenmerkende eigenschappen nog heeft en geen gebreken aan verpakking of product aanwezig zijn.

Open het blik en kijk wat erin zit, bepaal dan of het nog eetbaar is.