moet ik lunch maken voor schilders?

Er komen dus voor het eerst een hele dag mensen in mijn huis klussen. Schilders komen het plafond schilderen. Nu vraag ik mij af of ik lunch voor ze moet maken? Of dat de juiste 'etiquette' is zeg maar. Ik wil wel koffie voor ze zetten en blikjes fris kopen e.d. maar ik weet dus niet of ik ook de lunch hoor te verzorgen? Ik wil niet onbeschoft zijn, maar ook niet 'te' gastvrij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

nee hoor, die nemen een hele koelbox met lekkers mee. wel vinden ze het gezellig om lekker samen aan tafel te zitten. Verse koffie d'r bij is altijd goed en schept een band. ze zijn dan eerder bereid om iets extra's te doen. Let wel op dat ze de pauze tijden niet overschrijden, want ze blijven meestal niet langer dan dat er van ze gevraagd wordt. afhankelijk natuurlijk van wie de uren betaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is officieel etiquette voor dit soort gevallen, maar als je iets extra's wilt doen, dan wordt dat wel erg op prijs gestel. Zelf zorg ik dan meestal voor iets warms bij de lunch, een worstenbroodje, een kroketje of iet dergelijks, een een kop soep gaat er meestal ook goed in. Meestal zijn de arbeiders dan ook bereid om iets extra's terug te doen, zoals even doorwerken om een karwei af te maken, of op een andere plaats in huis even een gaatje dicht plamuren enz.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons wilde ze wel iets extra's doen maar tegen een kleine vergoeding.
Weet niet hoeveel,dat regelden mijn ouders.
iets extra's doen krijg je geen spijt van, want bij 95% van de klanten krijgen ze niets en mogen soms niet eens naar de wc. koffie, soepje en een snack, way to go!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoeft niet, maar is wel een leuke extra. Na zo'n dag zwoegen kan een kop soep of een verse sandwich wel deugd doen denk ik. :-)