Wat is de beste laatste laag bij lasagne?

en eerste laag, gewoon wat is de beste lagen theorie...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
41.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijzondere ontbijtgewoonten heb je :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi..........ik ben aan het oriënteren voor vanavond

Antwoorden (6)

Laatste laag saus met daarboven op kaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks theorie ; gewoon praktijk. De lasagnevellen moeten helemaal onder het vocht van de vulling zitten om goed gaat te worden, dus begin EN eindig je altijd met een laag saus. Daar overheen kun je nog wat kaas strooien (of iets anders om te gratineren, boter en paneermeel ofzo), maar van de lasagne zelf is saus de bovenste laag.

Toegevoegd na 58 seconden:
Probeer het maar eens andersom (begin en eindig met een laag lasagnevellen) en je ziet er voortaan de logica helemaal van in ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Als regelmatige lasagnemaker moet ik dit onderschrijven.
+1
paulus811
14 jaar geleden
Inderdaad, zo hoort t +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal goed! en lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad
Op de toplaag lasagne bladen de saus gieten, zodanig dat de hele schotel goed bedekt is. Eventueel nog bestrooien met geraspte kaas (krijg je wel sterkere kaassmaak door)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beginnen met een laag saus en eindigen met een laag saus. Eventueel daarop een laagje geraspte kaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bechamelsaus en daarbovenop geraspte kaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste (bovenste) laag is alles behalve een lasagne blad (of je moet van hele krokante lasagne houden...). Dit kan dus kaas, bechemel- of kaassaus, paneermeel, gemalen noten oid zijn.

Als de saus niet uit een pakje komt, vergeet dan in ieder geval niet wat tijm (naast oregano en basilikum) toe te voegen, anders smaakt het prima, maar niet naar lasagne. Verder kan men in de saus opvullen met van alles en nog wat (gehakt of kipfilet, tomaat (vers of uit blik), cougette, uit, prei, brocolli, wortel, bonen, etc etc).

Je kan ook eens experimenteren met spinazie, ui, knoflook en zalm, of enkel vegetarisch met noten of vis.

Indien de saus niet al te veel vocht bevat, eerst de lasagne bladen in heet water dompelen (rechtopstaand in een maatbeker bv, gescheiden door een mes oid, aangezien ze anders aan elkaar plakken). Zo hoeft de lasagne niet zo lang meer in de oven en worden de bladen niet snel krokant.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tussen de verschillende lagen een laag met schmand (soort zure room, maar dan zoet), of yoghurt is ook zeer verrassend.