Dat zijn hele lekkere nootjes :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net zoiets als pinda's maar dan anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bepaald soort noten. Is gewoon in de supermarkt te koop: Vraag er maar eens naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pindas in de vorm van een halve maan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De cashewnoot is het zaad van de cashew, Anacardium occidentale. Dit zaad bevat een giftige stof (cardol), die ernstige huidirritaties kan veroorzaken. Cashewnoten worden gefrituurd of met hete lucht geroosterd, waardoor het gif omgezet wordt in een onschadelijke stof. De cashewnoten kunnen vervolgens al dan niet gesuikerd of gezouten worden en gebruikt worden als borrelnootje of als keukeningrediënt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De cashewnoot is de vrucht van de tropische boom Anacardium occidentale L., ook wel 'Cashew Apple' genoemd.
De noot groeit onderaan de cashewappel. De appel is een schijnvrucht die is geel tot rood gekleurd. In India wordt van de appel likeur gemaakt (Feni). De kleine noot wordt eerst gedroogd en daarna 2x geroosterd. Dan wordt de schil gekraakt. Daarna is hij pas eetbaar. De schil bevat giftige olie.
De boom komt voor in komt o.a. voor in India, Afrika, Brazilië.

Voor meer informatie: zie bronnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon verslavend lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cashewnoten (ook wel Bombaynoten) groeien onder een zogenaamde cashew-appel aan een boom. Zowel de noot als de appel is eetbaar. (Al worden de appels vaker als veevoer gebruikt).

De noten worden bijna altijd geroosterd en gezouten gebruikt in voedsel. Ook van deze noten kun je in principe melk maken. Je moet dan wel ongezouten nemen!

Ook zijn cashewnoten geschikt om room mee te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bombay noten, erg lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ehh.. zoals het woordenboek zegt..

cashewnoot
1) Plant