Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn kwarteleieren die verkoxht worden in de supermarkt nog steees legbatterij-eieren?

Ik weet dat kwarteleieren vroeger allemaal leg baterij was. Maar is dat nu nog steeds? alle berichten die ik erover kan vinden zijn gedateerd.
Ik heb nog nooit kwarteleieren gehad en wil het een keer proberen. Maar niet als het legbaterij is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zal aan de supermarkt liggen.

Supermarkt LIDL heeft Wakker Dier toegezegd zo snel mogelijk alle kwarteleieren uit het schap van haar 360 winkels te halen nu is gebleken dat deze uit de legbatterij afkomstig zijn.

Deen is vlak voor de paasdagen op de vingers getikt door Stichting Wakker Dier. De supermarktketen verkocht in zijn 47 vestigingen kwartel-paaseieren van kwartels die in legbatterijen zijn gehuisvest. Deen beloofde onmiddellijk te stoppen met de verkoop van de eieren.

Dat zijn inderdaad oudere berichten, maarAH verkoopt blijkbaar wel scharreleieren.
Van Beek Scharrel kwarteleieren
12 verse scharrel kwarteleieren uit Zwitserland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding