Beinvloed een calcium/magnesium tablet de opname van mijn voedingstoffen van mijn diner?

Ik neem iedere avond een calcium/magnesium tablet met een inhoud van 500mg bij 250 mg. Maar zou dit de opname van andere mineralen en vitamines of voedingsstoffen kunnen beperken?

Ik neem dit voor een goede nachtrust en omdat ik geen zuivel tot me neem, maar dit terzijde, graag antwoord op bovenste :).

Toegevoegd na 20 minuten:
from 80% Carbonate, 10% Citrate, 10% Amino Acid Chelate)
Magnesium 500 mg
(from 80% Oxide, 10% Citrate, 10% Amino Acid Chelate)

Toegevoegd na 22 minuten:
**Toevoeging gaat over 500 mg Calcium en 250 mg Magnesium, wat hierboven staat is dus verkeerd!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie vraag, ga ik zeker volgen... Kan je ook even laten weten welke vorm van calcium en magnesium je gebruikt? Staat normaal gezien op de verpakking, ben benieuwd...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toegevoegd:)

Antwoorden (1)

Raar maar blijkbaar waar:Calcium heeft een belemmerende invloed op de opname van fosfor, magnesium, zink en ijzer .
Magnesium kan zich binden aan fosfor en zo de opname van magnesium belemmeren.

Veel magnesium zorgt voor een verhoogde afgifte van een hormoon dat de aanmaak van vitamine D bevordert. Een magnesiumtekort kan op deze manier mogelijk leiden tot verminderde omzetting naar vitamine D.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mij is altijd verteld en ook zelf gelezen dat Calcium en magnesium juist mekaar ondersteunen en dat 2:1 de ideale verhouding hiervan is.