Waarom zit hopjesvla altijd in een half liter pak?

Mijn kinderen zijn dol op hopjesvla. Ik doe bij verschillende winkels (AH, super de Boer, Spar.)boodschappen, maar in geen enkele winkel vind ik hopjesvla in een literpak, why? Ik vind het geen enkel probleem om 2 halve litertjes te kopen, maar ik snap gewoon niet waarom het niet in een liter verkrijgbaar is net zoals andere vlasoorten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat dit komt omdat het helaas niet veel verkocht wordt en zij daarom een kleine verpakking doen. Mogelijk denken ze dat mensen het dan ook minder gebruiken. I.v.m. bedref.

Ik kies meestal karamelvla. Dat is meestal wel in literpakken te krijgen, en smaakt vrijwel hetzelfde als hopjesvla. Het enige is dat hopjesvla iets meer een koffiesmaak heeft - vaak vind ik dit verschil zo klein, dat ik het nauwelijks merk. Maar ik ben dan ook geen fijnproever :-) Tja, en waarom? Geen idee, marketing? Op twee pakken halve liter verdienen ze meer dan op 1 pak van een liter...Misschien moet je er eens een mailtje aan wagen, naar de Campina bijvoorbeeld?

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tu...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100