Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Meestal is hij dan juist heel vers. Mijn schonvader had kippen en als wij daar bleven slapen en 's ochtend een vers eitje kregen was deze niet te pellen zonder dat het halve ei kapot ging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als een ei vers is dan zit er nog geen lucht tussen het ei en het eimembraam,waardoor het eiwit zich vast zet aan de schaal.
Naarmate het ei ouder wordt zet zich een klein laagje lucht tussen de schaal en het eiwit waardoor deze gemakkelijker te verwijderen is.
Bij verse eieren is dan de mogelijkheid gewoon het dopje er af te slaan en uit te lepelen.
Of de eieren gewoon een week te bewaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na het koken is het beter een gekookt ei te laten *schrikken* dus in koud water gooien.Dan haal je gemakkelijk het schilletje eraf.
Een slecht geschild ei is niet bedorven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het laten schrikken van eieren doet men zodat de schil afkoeld en het ei dus niet verder kookt. wel zo fijn als je een zacht gekookt eitje wilt. dit heeft verder niks met het pellen te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
toch scheelt schrikken wel in het pellen hoor. ik laat mijn zachtgekookte ei altijd schrikken, en pel makkelijk, de rest van de familie laat de eieren daarna nog even doorkoken en laat ze niet schrikken, en die hebben wel last met schillen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing