Hoeveel plakjes kaas gaan er in één kaas?

Voor het gemak van een kaas van 1 kg, jong belegen (weet niet of dat laatste uitmaakt)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.5K
Ivana
10 jaar geleden
Als je het door de kaasboer zelf laat snijden krijg je plakken die allemaal even groot zijn. Ongeveer 6-8 plakken in een ons, dus ongeveer 60/80 plakken in een kilo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een vraag die je niet exact kan beantwoorden.
De reden hiertoe is de volgende:
Alles hangt af van de vorm van je kaas, is het een ronde kaas en hoe groot is die kaasbol dan?
Is het een rechthoekige blok en wederom wat zijn de afmetingen van die kaasblok?
En zo kunnen we nog even doorgaan.
Als je een exact antwoord wil moet je je beginparameters ook exact afbakenen, anders kan je nooit een exact antwoord krijgen.
Ik weet wel dat er nu mensen gaan zijn die hier een min gaan opplakken maar dan zij het maar zo.
Ivana
10 jaar geleden
Bij reacties bestaan er geen minnen! ;)
Poet
10 jaar geleden
Je bedoelt denk ik: hoeveel plakjes komen eruit ipv hoeveel gaan erin.

Het beste antwoord

Dat valt uit te rekenen.
Schaaf er 10 plakken van af weeg dit en deel dit door 10.
Deel dit getal door 1 kilo. Dan heb je hoe veel plakken er ongeveer uit 1kilo kaas gaan.

Je kan er ook 25 plakken vanaf schaffen en dan delen door 25. Hoe hoger het getal hoe preciezer je berekening zal zijn.

Toegevoegd na 22 uur:
Voorbeeld:

25 plakken kaas wegen 473 gram
473 : 25 = 18,92
1 plak kaas weegt dan dus gemiddeld 18,92 gram
1 kilo = 1000 gram
1000 : 18,92 = 52,85........
is afgerond ongeveer 53 plakken kaas uit 1 kilo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
je kunt iets niet delen door 1kilo.wel door 1.maar dat heeft geen zin,want wat je door 1 deelt blijft hetzelfde.van mij een min dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo kun je iets niet delen door één (kilo)? Natuurlijk wel! Dan maak 1000 je van de 1 (kilo) en dan heb je grammen. Dus één kilo gedeeld door 100 gram = 10.
niko
10 jaar geleden
iets delen door 1levert niks op.
niko
10 jaar geleden
je deelt niet door"kilo"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord is in ieder geval beter dan dat van jou Niko. Er wordt bedoelt dat je de kilo moet delen door het verkregen aantal gram. Als 1 plak gemiddeld 15 gram weegt, deel je 1000 door 15 en dan weet je dat het 66 plakjes zijn.

Andere antwoorden (2)

uit een kilo kaas gaan 10 plakken van 100 gram
100 plakken van 10 gram.
25 plakken van 4gram.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
250 plakken van 4 gram :-)
niko
10 jaar geleden
of 1000 van 1gram.theoretisch kan dat.
Een plak kaas weegt gemiddeld 20 gram, er gaan dus 50 plakken kaas (gemiddeld) uit een kilo kaas.