Mogen diepvrieszakjes ontdooid worden inde microgolfoven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (2)

Ja,moet wel de ontdooistand gebruiken dan.
fremar
10 jaar geleden
Hangt af van welke zakjes het zijn.
Er zijn zakjes die in de microgolf mogen en er zijn er die dit niet verdragen.
Op de doos van de zakjes zou het moeten vermeld staan.
Als er op de doos niet expliciet vermeld staat dat de zakjes geschikt zijn voor de microgolfoven, kun je het beter niet riskeren. Je loopt anders de kans dat je minstens een verschrompelt plastic zakje zal hebben, en met veel pech een lekkend tot gesmolten zakje.