ik wil graag afvallen maar heb een soort van red bull verslaving?

Ik wil graag afvallen sport ook 5 1/2 uur in de week, maar heb toch een redelijk buikje...en het volgende probleem is ik heb een soort van red bull verslaving.. Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Je weet de oplossing al.
Ritsuka
9 jaar geleden
Werken aan voeding, voldoende slapen en afbouwen van red bull
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt ook Red Bull zonder suiker,een blikje Red Bull met suiker is ongeveer 120 calorieën dus ja daar kom je wel van aan als je er veel van neemt.
Maar minderen is misschien beter,energiedrank is nou niet echt gezond.
Ritsuka
9 jaar geleden
Grote hoeveelheden zoetstoffen is ook niet zo goed volgens mij..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Red Bull is een suikerbom. En de suikervrije zit vol met zoetstoffen, die door je lichaam net als suiker wordt behandeld. Je lichaam slaat dit op en zo maak je meer vet aan in je lichaam.
Probeer dus vooral van je Red Bull verslaving af te komen. Minder langzaam, omdat je lichaam eraan gewend is zal het blijven vragen naar zoveel suiker. Met een sterke wil is het prima te doen.
tinus1969
9 jaar geleden
Ritsuka heeft gelijk:
http://www.foodlog.nl/short-news/detail/light-kan-stofwisseling-in-de-war-sturen/

Antwoorden (3)

Eerst kijken wat je calorie verbruik is, dan kijken wat je binnensteekt. want bijvoorbeeld 500 calorien verbranden heeft weinig nut als je er daarna1000 binnensteekt met te eten.
Tip 1 verspreid je maaltijden over de dag in kleine beetjes
Tip 2 eet niet te veel aardappels : hiervan word je dikker!Maar schep maar goed met die groenten.

Tip 3 Eet ook vaak verse groentensoepen ze bevatten heel veel van wat je nodig hebt voor een gezond lichaam.

En als laatste bouw je redbulls af en vervang ze door gezonde energierijke dingen bv groene thee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Je word niet dik van aardappels
tinus1969
9 jaar geleden
Je wordt ook niet dik van vet.
Ritsuka
9 jaar geleden
Klopt. Je word te dik als je meer eet dan je verbruikt, en dit kan van elke voeding zijn.
Ik kan u het boek "De Voedselzandloper" enorm aanraden. Dit boek leert de lezer primair hoe je gezond oud kan worden. Maar door het toepassen het geen er in het boek staat, zult u ook zeer snel afvallen. Zelf ben ik zo'n 14 kg in 4 maanden afgevallen door dit boek.

met vriendelijke groet,

Arjan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste moi 123,

Volgende tips geef ik je graag mee:

- Als je veel sport, heb je meer spieren en verbrand je meer vet in rust.

- Het is goed om smorgens en smiddags koolhydraten te eten, die heb je nodig om te kunnen sporten. Brood, aardappelen, pasta ...

- Eet echters 's avonds vooral eiwitten, zoals vlees, vis eieren. Eet slechts een beperkte hoeveelheid aan koolhydraten, deze heb je niet meer nodig en zullen zich omzetten in vet aangezien je ze niet meer gebruikt. Het is wel goed om een beetje koolhydraten te eten, deze vergemakkelijken de opname van de eiwitten. Eiwitten heb je nodig om je spieren terug op te bouwen.

- Redbull is een lastige verslaving en bevatten vele snelle suikers, waar je snel dik van wordt. Natuurlijk kan je de light versie nemen, maar die is nog ongezonder. Ook bevat energiedrank een stofje dat je op lange termijn depressief kan maken. Als je wil stoppen is het misschien een idee eerst over te schakelen op koffie, om zo langzaam af te kunnen kicken.