Ik wil een grote hoeveelheid pindanoten kopen; mag ik dat in een groothandel doen of niet?

Ik ben geen zelfstandige en heb geen winkel ofzo, dus ik vroeg mij af of ik als gewoon persoon een (noten)groothandel mag binnenstappen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja hoor dat mag, echter zal het dan wel om echt een behoorlijke hoeveelheid moeten gaan. Want voor een kofferbakje vol willen ze de handels markt niet verpesten. Wel zijn er Groothandels die al bij voorbaat alleen met bedrijven zaken willen doen. Maar handel opent vele deuren. Proberen dus
10 jaar geleden
Dat hangt er net van af: Meeste groothandels, zoals de Macro e.d. moet je een buisnesspas hebben. Anders kom je OF er niet in OF kun je niet afrekenen. Kan dat zonder zo'n pas, dan kan dat altijd natuurlijk. Vraag is alleen of de persoon die dat verkoopt zo leuk vind. Daarnaast kan je altijd wel wat met een bekende regelen met een buisnesspas. Je kunt dan gewoon vragen of die persoon iets voor jou meeneemt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt niet bij een groothandel kopen zonder een inschrijving van de KvK.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heeft KvK hiermee te maken?
het gaat toch om verkoop van grote hoeveelheden? niet consumentenhoeveelheden...
ronron1212
10 jaar geleden
Je moet een ondernemer zijn om daar te kunnen en mogen kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom moet je ondernemer zijn/een eigen bedrijf hebben? Wat is de reden daarvan?
ronron1212
10 jaar geleden
Dat is omdat anders iedereen bij de groothandel zou kunnen kopen en de winkelier dus wordt benadeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet logisch, bij een groothandel kun je alleen hele grote bestellingen doen, dus dat gaat niet op...
ronron1212
10 jaar geleden
Jodokus heeft niets met jou logica te maken het heeft te maken met hoe de handel loopt. Particulieren is iets anders dan zakelijk.