is er al eetbaar servies en bestek?

dan heb je geen afwas.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
rebecca
14 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Loenie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaha en als toetje mag je je bestek opeten .

Het beste antwoord

Ja dat bestaat en het heet aardappelbestek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt was ik vergeten, is ook een vorm van zetmeel plastic. Maar het kan dus van aardappel en mais een wezelijk verschil is er niet +1

Andere antwoorden (7)

Ja, dat wordt gemaakt van plastic wat vervaardigd is van mais. Dit is eetbaar en totaal afbreekbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal snackbars serveren friet in een eetbaar bakje. Helaas is het voornamelijk een 'trendy dingetje' want het is absoluut niet te vreten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens dit artikel wel:

Eetbaar servies en bestek op Folk Dranouter

July 16, 2009

Folkdranouter75
Op het Folkfestival Dranouter kan je dit jaar je bestek en servies opeten. Bij een standje van de Freinetschool belandt alles op een bord of in een tas van cassave-zetmeel. De maaltijden worden dus geserveerd op biologisch afbreekbare én eetbare borden, al is de festivalorganisatie van dat laatste nog niet helemaal overtuigd.

Maar of het ook lekker is...

De link was een beetje ERG lang.. maar op google zo gevonden met deze info
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Middel Eeuwen hadden ze al borden van brood en vaak aten ze met hun vingers, dus ja.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit wordt geïllustreerd door de gezegden 'met bord en al opeten' en 'je vingers er bij opeten.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Etiopisch eet. Dan eet je met z'n allen van een enjera (dit is een soort pannekoek). Hierop worden alle gerechten opgeschept en vervolgens met de handen gegeten. Je gebruikt hievoor weer kleine stukjes die je van een stuk enjera afscheurt. je hoeft alleen maar de schaal of het dienblad waar de enjera op ligt af te wassen. (En natuurlijk je pannen!)
Je kunt natuurlijk ook wegwerp bestek en servies gebruiken, is alleen minder goed voor het millieu!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag laatst in de winkel (ik dacht bij c1000) chocolade lepels liggen....
hmm...jammie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt! Maar niet zo jammie...
Vergelijk het met een ijsje eet je het hoorntje ook op. eetgerei van geperst mais bestaat er ook !!