waarom zijn barcode van B-merken (van bijv. Aldi) hetzelfde als gelijke A-merken (bijv. AH)?

Als ik Aldi producten scan (met verschillende apps) dan krijg ik altijd A-merken op alle zoek resultaten. Ze hebben precies dezelfde streepjescodes. Bijvoorbeeld: aardappel krieltjes bij Aldi = Celavita krieltjes. Aldi brood spread = Heinz sandwichspread. etc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Mijn vermoeden is dat deze producten uit dezelfde fabriek komen. Ik weet dat Aldi beschuit, eigenlijk van Bolletje is. De blik/pot groente van Jonker Fris. de smeerkaas van goudkuipje. En zo zijn er nog een aantal dingen (vla van campina of zo'n andere grote)

De vrachtwagens van Bolletje moesten vroeger achter het DC parkeren, want niemand mocht dat weten.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
DC is distributiecentrum?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja sorry old habits die hard ;-)
Dat zijn van die afkortingen en woorden (ik zeg regelmatig collie en dan word ik ook raar aangekeken, mensen denken dat ik een hond bedoel) die ik nog steeds gebruik door mijn supermarkt verleden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou slimmer zijn als Bolletje een paar witte vrachtwagens zou hebben. Dc begreep ik, maar wat is een collie? .. ff ggoglen, bestaat het wel?
Ok de norm is 50 collie per uur, maar dan weet ik nog niks..
ahh zonder "e"
http://www.encyclo.nl/begrip/Colli
Computoon
10 jaar geleden
Ja, colli zonder e erachter.
Het meervoud van collo (de individuele verpakkingseenheid waaruit een lading bestaat) maar dat woord hoor je vrijwel nooit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja collis in de DC's. magazijnwerk gedaan of aan het doen? ;)
bedankt voor de reacties. als ik lvl 2 ben krijg je mijn duimpje xD
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, ik vind het alleen raar dat je dat kan zien als je het scant. Want de barcode is gemaakt om de fabriek niet te verklappen, volgens mij.