Wanneer moet je weer opnieuw calorieën tellen?

Als je calorieën telt,en je slaapt een nacht niet moet je dan de calorieën die je die dag eet gewoon optellen bij die wat je gister At of begin je na 24 uur gewoon opnieuw.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Je MOET niks
Cryofiel
10 jaar geleden
Als ik jouw voorgeschiedenis eens bekijk zie ik het volgende: --  Anorexia toen je 6 of 7 was.
--  Obsessieve vreetbuien toen je 9 was.
--  Vorig jaar zomer boulimia.
--  Nu (in ieder geval afgelopen mei) weer vreetbuien. Gerelateerd maar niet ziekelijk:
--  Je bent veganist. Mijn conclusie: zowel voedsel als calorieën zijn een obsessie. Beide beheersen je leven, en wel op een ongezonde manier. Jouw vraag komt neer op "hoe moet ik mijn obsessieve gedrag zo volmaakt mogelijk uitvoeren?". Geen enkel antwoord zal jou echt helpen. Dat komt doordat je de verkeerde vraag stelt. De juiste vraag is: "Hoe kom ik van mijn obsessieve gedrag af?" Als dat obsessieve gedrag niet op zichzelf staat maar op zijn beurt een uiting is van een onderliggend probleem, zul je dat onderliggende probleem moeten aanpakken. Is er geen onderliggend probleem, dan moet je het obsessieve gedrag aanpakken. Voor beide heb je hulp nodig. Als je de werkelijke oorzaak aanpakt, wordt de vraag over het tellen van calorieën irrelevant. Je kunt dan namelijk weer gewoon onbezorgd leven zonder je daarover zorgen te maken, omdat je dan zult zien dat dit een non-probleem is. Zoek dus hulp. Professionele hulp. In je eentje red je het niet.
Ritsuka
10 jaar geleden
Goed punt cryofiel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cryofiel echt bedankt voor je reactie ik zal er zeker iets mee doen :p

Het beste antwoord

Als je een nacht niet slaapt. Moet je extra kcal eten, gebrek aan slaap zorgt ervoor dat je lichaam meer energie nodig heeft.
Volgens mij moet je gewoon door tellen tot je volgende keer slaap.
Hier kun je zien wat je nodig hebt op een dag, en je ziet dat je bij minder slaap meer kcal nodig hebt: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Logisch, want je bent meer uren wakker.

Zou ik trouwens niet te vaak doen, genoeg slapen is wel belangrijk.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt bedankt :p

Andere antwoorden (1)

Het gaat om het aantal kcal per 24 uur. Dus of je nou slaapt of wakker bent, na 24 uur gewoon weer opnieuw beginnen met tellen.