waar kan ik een blik kant en klare enchiladasaus kopen?

Voor een recept met o.a. tuinboontjes met chorizo en krielaardappels heb ik ook een blik enchiladasaus nodig. Ik heb het in de bekende supermarkt gevraagd, maar ze hebben er ook nog nooit van gehoord, en ik eerlijk gezegd ook niet. Weet iemand waar ik het kan kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K
Amadea
10 jaar geleden
Het bestaat wel, kijk maar: http://www.halfhourmeals.com/image/recipe/enchiladasaus_large.jpg

Antwoorden (2)

In Delicatessenzaken die Mexicaanse producten verkopen. Zo vond ik bij de Daily Deli Shop rode en groene enchiladasaus in blik. Zie: http://www.dailydelisshop.nl/specialiteiten-per-land/mexico/red-enchilada-sauce.html en http://www.dailydelisshop.nl/specialiteiten-per-land/mexico/green-enchilada-sauce.html
Amadea
10 jaar geleden
Soms vind je ze bij de afdeling met de uitheemse producten bij de tortilla's, taco's en kruidenmixen in een goed gesorteerde supermarkt.

Je kunt hem echter ook goed zelf maken en die is vaak wel zo lekker! Zelfs bij een gewone gehaktbal is hij een goede aanvulling.

Het woord 'enchilada' stamt af van het Spaans/Mexicaanse werkwoord 'enchilar' en dat betekent gewoon; 'chili toevoegen' dus...

Verhit in een steelpan 1 lepel olie en fruit hierin , op laag vuur , 1 gesnipperd uitje + 1 fijngehakte teen knoflook glazig. Roer er 1 klein blikje tomatenpuree doorheen en bak hem roerend 1 minuutje mee.
Haal de pan even van het vuur en doe er de volgende kruiden in; 1 volle theel. cayennepeper (pittig hete saus) of 1 afgestreken theel. cayennepeper(milde saus), 1 volle theel. djinten (komijnpoeder), 1 volle theel. oreganopoeder, 1 volle theel. cacaopoeder (ongezoet), 1 afgestreken theel. kaneel en 1 volle theel. bruine suiker.

Zet de pan terug op het vuur en giet er 1/4 l. water met wat zout of kippenbouillon bij.
Roer alles door elkaar en breng aan de kook. Laat de saus een kwartiertje zachtjes pruttelen, breng evtl. op smaak met wat zout en bind hem met wat maïzena. (1 volle eetl. aangeroerd met wat water, maakt hem ong. zo dik als tomaten ketchup).
amc