Kun je bananen en druiven invriezen en als ijsje opeten?

Ik hoorde dat je op deze manier, met simpelweg invriezen, zelf ijsjes kunt maken van [dit] fruit.

Toegevoegd na 6 dagen:
Hartelijk dank allemaal voor de ideeën en recepten en links!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ingevroren druiven kan je ook gebruiken als ijsblokjes, voor in je wijn.
Ritsuka
10 jaar geleden
laatst banaan gepureerd met wat vruchtensap erbij en in ijsvormpjes gedaan, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan heel goed .
Op bermuda vriezen ze ook watermeloen in.
Druiven zijn goed mogelijk
Een banaan is moeilijker omdat het weinig vocht bevat.
Amadea
10 jaar geleden
Uit een kookboek van de Weight Watchers heb ik geleerd hoe je een heerlijk caloriearm banaanijsje maakt:
Je snijdt een banaan (niet groen meer, maar ook niet té rijp) met schil en al in de lengte in twee even grote helften. Steek in beide helften een ijsstokje, en leg ze in de diepvries. Als ze bevroren zijn hoef je alleen de schil te verwijderen, en je hebt twee lekkere toetjes of tussendoortjes. Druiven zou je in een Tupperware doosje kunnen invriezen. Maar daar heb ik geen ervaring mee, dus ik weet niet of het smaakt. Wel krijg je ook kleine, redelijk verantwoorde, ijsjes als je stokjes steekt midden in die kleine bakjes Danone (per 6 stuks te koop) en ze invriest. Als ze bevroren zijn heel even warm water langs de zijkant laten lopen, dan kan je na het verwijderen van de beschermfolie het plastic zo van het ijsje verwijderen. Het kan zowel met yoghurt als met kwark, hoewel die laatste wat wranger smaken.

Het beste antwoord

Ja hoor. Je kunt alles wat je kan invriezen, als het bevroren is, als ijsje opeten......

Dan kan ook met spinazieblokjes bijvoorbeeld. Of water met ranja. Of yoghurt.

Maar om LEKKER ijs te maken heb je wel iets meer nodig dan alleen een ingevroren stuk fruit.

Invriezen van bananen:
Kies voor rijpe bananen.
Pel uw bananen en snijd ze in schijfjes van ongeveer 2 centimeter.
Neem een bakplaat en leg hier freezerpaper of papier duplex op en leg de bananenschijfjes, los van elkaar, op het papier.
Plaats de bakplaat in de diepvries.
Als een bakplaat niet in uw diepvries past kunt u ook een bord of schaal nemen met daarop het papier en de bananenschijfjes.
Laat uw bananen een aantal uren in de diepvries staan en verpak ze, als ze volledig bevroren zijn in diepvrieszakjes.
Zorg ervoor dat de lucht zo goed mogelijk uit de diepvrieszakjes verwijderd is.

U kunt met bevroren bananen ook bananenijs, smoothies maken en veel meer....
http://www.weckenonline.eu/Uitleg_werkwijze/Invriezen_van_fruit/Bananen_invriezen/bananen_invriezen.html

In die link vind je ook het recept voor bananenijs.

Waterijs is eigenlijk niet meer dan bevroren vruchtensap of –siroop dat eventueel gezoet is met suiker. Om van je waterijs geen caloriebom te maken, kun je het beste puur vruchtensap of –siroop gebruiken. Je kunt dus ook bananen en druiven in een blender mixen en het resultaat in een ijsjesvorm invriezen.
Alles kan.

http://www.hoedoe.nl/eten-drinken/dessert/hoe-maak-ik-waterijsjes