Waarom zit er geen metertje op de gasfles vande b.b.q.?

Het komt altijd weer onverwacht, tijdens het b.b.q.-en blijkt de gasfles leeg, dat zou toch eenvoudig af te kunnen lezen zijn als er een metertje tussen zat? Moeilijk moet dat toch niet zijn??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gasfles Inhoud Indicator voor een paar euro te koop
plaatst de Gasfles inhoud indicator eenvoudig op de gasfles en zodra u de gasfles opendraait, kunt u zien hoeveel gas er nog in de fles zit. Werkt bij buitentemperaturen van 0 tot 37 graden.

Antwoorden (4)

Bij gasflessen is het erg eenvoudig er achter te komen hoeveel gas er nog in zit, zonder het gebruik van een metertje.
Je weegt een volle fles gas en een lege fles gas, het verschil is de gasinhoud.
Het gas in de fles is nog vloeibaar dus uitstekend te wegen.
Na enkele keren wegen, weet je wel ongeveer, als je de fles optilt, hoe vol de fles nog ongeveer is.
Gasflessen zijn overal gemakkelijk verkrijgbaar, dus een reserve gasfles is erg simpel even in voorraad te hebben, dan grijp je nooit mis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de fles staat al het lege gewicht vermeld.'
Dus je kunt hem elk moment wegen en zien hoeveel kilo gas er nog in zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog simpeler dus.
Een metertje op een gasfles is inderdaad niet zo moeilijk te maken. Denk maar aan zuurstofflessen van duikers of de gas en zuurstofflessen in de garages, maar daar hangt dan wel een kostenplaatje aan. Je kunt altijd nog voor jezelf een meter (laten) maken, die je tussen de fles en de drukregelaar zet.
http://www.bootland.nl/gasdrukregelaar-met-manometer.html
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gasfles Inhoud Indicator voor een paar euro te koop.
U plaatst de Gasfles inhoud indicator eenvoudig op de gasfles en zodra u de gasfles opendraait, kunt u zien hoeveel gas er nog in de fles zit. Werkt bij buitentemperaturen van 0 tot 37 graden.
Op de campinggasflessen zit ook geen metertje. Wij zijn nog nooit verrast door een lege fles. Je kan namelijk even schudden en dan voel je vanzelf of er nog voldoende inzit. We kamperen al 45 jaar, ik heb er nog nooit moeite mee gehad.
10 jaar geleden
er zijn in ijzerwaren winkel een magneet strip te verkrijgen die het gasinhoud aan geeft in kleur op de fles .