Is het waar dat in 1 glas drinken 1 molecuul cesar plas zit?

Mijn vriendin vertelde laatst dat in 1 glas drinken 1 molecuul cesar plas zit. Zelf vind ik het ongeloofwaardig klinken. Is het waar? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Plas bestaat niet uit 1 molecule maar bestaat uit verschillende moleculen van verschillende stoffen. Dus deze molecule kan je geen plas noemen.
Dus nee op je vraag
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Waar ik heb gezegd dat plas niet uit moleculen bestaat?
Dat er niet zoiets bestaat als een molecule plas dat heb ik wel bedoeld.
Ik heb zelfs gezegd dat plas uit verschillende moleculen bestaat van verschillende stoffen.
Waarom zouden nierstenen niet uit moleculen bestaan?"
Gegevens:

In 1 liter water zitten:
3.350.000.000.000.000.000.000.000.000 moleculen

Op aarde is bij benadering:
1.260.000.000.000.000.000.000 liter water.

Mens urineert bij benadering per jaar:
600 liter

Julius Caesar werd 56 jaar en urineerde dus:
56*600 = 33.600 liter

Aanname:

De moleculen waar Caesar's pis uit bestond zijn door meteorologische invloeden gelijkmatig verdeeld over de planeet.

Som:

Totaal moleculen pis Caesar = Moleculen per liter * Totaal liter pis Caesar = 1,1256e+32

Moleculen pis Caesar per liter = Totaal moleculen pis Caesar / Totaal liter water aarde = 89.333.333.333 moleculen uit de pis van Caesar per liter water op aarde.

Omdat water de basis is van een veelvoud aan drankjes, is bij een gelijke verdeling van de moleculen uit Caesar's pis, de kans ENORM groot dat er zelfs meer moleculen uit zijn pis in je glas drinken zitten!

Toegevoegd na 21 minuten:
* moleculen die ooit deel uit maakte van zijn pis.