Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je kroketten ook goed klaarmaken in een koekenpan?

Voor maar 2 kroketten ga ik de frituurpan niet pakken en opwarmen. Ik doe ze dus in de koekenpan. Maar hoe krijg ik ze daar nu het mooist bruin en gaar? Welke olie, margarine of bak-en braadspul; wie heeft ervaring?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
75.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neem een steelpannetje, gebruik nooit boter of iets dergelijks,(daar zit vocht in) maar een willekeurige olie. Iets boven de dikte van de kroket vullen, heet laten worden, de juiste temperatuur is wanneer je een spatje water hoort sissen. Let op een spatje!!!! water. Kroketten erin 3 minuten voor een ontdooide en 4 min. voor een diepvrieskroket.
Altijd bij de pan blijven, div. branden ontstaan snachts bij frituurescapades, oefen eerst maar overdag.
Succes. Oja, de steel kan ook heet worden hou dus een doek bij de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kan in braadboter, let op dat de boter niet verbrandt, en regelmatig blijven keren. Het zal wel iets langer duren dan in de friteuse. De smaak wordt ook iets anders, maar blijft goed te eten.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Je doet olijfolie of zonnebloemolie in de koekepan . en daar doe je een scheut bak en braad erbij .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg er dan wel voor dat je ze ruim in het vet bakt, naders krijg je dat paneerlaagje niet lekker krokant. Regelmatig keren anders bakt de boel aan.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo bak ik dit soort frituur dingen ook, wel olie gebruiken. Boter is op deze hogere temperaturen gauw aan het aanbranden. Goede bak.frituur olie: arachide (let op : NIET bij pinda/noten allergie), evt zonnebloem olie of olijfolie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens gedaan maar dan worden ze zo klef, de boter trekt helemaal in die kroket. Dat ding smaakt dan helemaal naar boter en is super vet! Wat doe ik dan fout?
heb je geen kookpannetje en dan vul je die met olie..
Is zelfde als frituurpan.

Maar met koekenpan is belangrijk dat je tijdig draait he.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het KAN! Maar langs de snackbar gaan is een betere oplossing! Kroketten bakken kan, maar lekker is anders!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel, maar frituren blijft toch het aller lekkerste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop kroketten die in de oven kunnen...als je een oven hebt dan hé...
zoniet dan zou ik een klein steelpannetje aanschaffen en daar 1 of 2 pakjes vet in smelten...opletten dat het vet niet té heet wordt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding