Lang leve Wikipedia:

Bolletje is nog altijd in handen van de nazaten van de oprichters, al is het laatste familielid ongeveer 12 jaar geleden als directeur vertrokken. De familie heeft het bedrijf in 2011 te koop gezet. Continental Bakeries wilde de zaak overnemen, maar in december 2012 weigerde de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) toestemming te geven aan de overname. Door de overname zou een zeer grote producent ontstaan met een Nederlands marktaandeel van 70-80% die naast huismerk- ook het merkbeschuit Bolletje produceert. De NMa vindt dat er na de overname te weinig concurrentie overblijft waardoor de prijs van beschuit omhoog kan gaan voor consumenten. Hoe onterecht dit besluit is geweest zal blijken uit de uitspraak in het hoger beroep dat is ingesteld.
In april 2013 is een nieuwe koper gevonden, het Duitse bedrijf Borggreve. De overnamesom is niet bekend gemaakt. Voor de werknemers van het bedrijf verandert er nagenoeg niets en ook de consument zal weinig merken van de overname. De omzet van beide bedrijven is in totaal zo’n € 200 miljoen en ze hebben circa 800 medewerkers. Borggreve is gevestigd in Neuenhaus en produceert naast koekjes ook beschuit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tot nu toe was het gewoon Bolletje in Almelo. Maar inmiddels is de verwachting gewettigd dat overeenstemming zal worden bereikt met Borggreve te Neuenhaus (Dietrich Borggreve Zwieback & Keksfabrik KG; Dietrich Borggreve GmbH; Borggreve Holding GmbH) over de overname van A.A. ter Beek BV. (Bolletje BV; Bolletje Broodspecialiteiten BV en Bachman Bakeries Holland BV).

De oprichter van Borggeve, bakker Dietrich Borggreve, specialiseerde zich samen met zijn zonen Heinrich en Hermann in beschuit en koekjes. Hermann Borggreve bouwde in 1981 aan de rand van Neuenhaus een geheel nieuwe koekjesfabriek. Na zijn overlijden in 1996 werd zijn “rechterhand” Gerrit Vrielink Algemeen Directeur. Met de aandeelhouders, in het bijzonder mevrouw Alide Borggreve, en de heer Vrielink zette de onderneming haar succesvolle groeikoers voort.

Beschuitbakker Gerard ter Beek specialiseerde zich samen met zijn broers in Nederland in beschuit en later ook roggebrood en snacks. Zij vestigden daarmee het A-merk Bolletje met een merkbekendheid van 98 %. Gerard’s zoon Bertus verbreedde – samen met zijn commerciële “rechterhand” Geert Jan van Ark – het Bolletje assortiment met biscuits, knäckebröd, koekjes, ontbijtkoek, pitabroodjes en seizoenproducten. Waarmee ook Bolletje verder groeide.

Beide ondernemingen liggen dicht bij de Nederlands-Duitse grens. De rijafstand Almelo – Neuenhaus bedraagt amper dertig minuten.
Voor de medewerk(st)ers van Bolletje verandert slechts de familienaam van de aandeelhouders.
Amadea