Welk merk kauwgum deelden de engelsen met de bevrijding uit?

Was met de bevrijding in 1945 in eindhoven,die strips in aluminium folie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

William Wrigley jr. was in 1892 de oprichter van "Wrigley" momenteel nog steeds één van de wereldberoemdste kauwgom merken. Het werd bekend als "Wrigley's Spearmint Gum" in 1906, en binnen 4 jaar was het de bestverkopende kauwgum in de U.S. Het heeft nog steeds het grootste marktaandeel voor kauwgum ter wereld!
De doorsnee Amerikaan kauwt zo'n 300 sticks Wrigley per jaar.
Vóór, tijdens en na de II wereldoorlog, was het image van een Amerikaanse soldaat, kauwend op een strip Wrigley's Gum een bekend ikoon in de Amerikaanse media.
Wrigley besloot daarop zijn kauwgum te doneren aan de troepen en de kauwgum werd beschouwd als een gezonder alternatief van het roken en een uitlaatklep voor stress.

Toegevoegd na 31 minuten:
De Engelsen kwamen in aanraking met de kauwgum van de Amerikaanse soldaten die de Wrigleys in hun rantsoenverpakking hadden. Wrigley had al in 1911 zijn kauwgum samen met blikken bakpoeder over de Atlantische Oceaan gebracht en er was een drogist in Piccadilly, die het als Spearmint, de enige smaak, in de verkoop had. Wrigley richtte toen een warenhuis op in Tottenham Court Road in 1921 en een fabriek in Wembley, 6 jaar later. Toen de Amerikaanse GI's in Brittannië waren werd hun kauwgum pas echt ontdekt. In de vijftiger jaren was het daar dan ook geassocieerd met
'glamour en jeugd'.
amc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zal wel wrigleys zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er waren in die periode verschillende merken kauwgum.
Van "Leafmint" werd in 1945 veel reclame gemaakt.
Ook " BEECH-NUT GUM" waren in de jaren '40 populair in Amerika.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb 2 fotos toegevoegd die onder elkaar staan. Even op klikken