Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een bieflap en een biefstuk?

Bij de super is de bieflap beduidend goedkoper maar ik proef geen verschil met de biefstuk.
Voor op brood met vette jus.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
27.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een significant verschil tussen de bieflap en de biefstuk.
Een bieflap is een runderlap helemaal zonder vet met het uiterlijk van een biefstuk.
Het vlees is echter duidelijk grover en minder mals en ook de bereidingsduur is veel langer. Een biefstuk is in enkele minuten klaar en mag nog rustig zelfs rauw zijn van binnen, het vlees blijft ook dan sapppig, mals en verteerbaar.
Zou je een bieflap zo kort als biefstuk braden, dan blijf je kauwen en krijgt het niet weg! Dit moet echt gaar zijn en ook dan is het een lekker stukje vlees hoor én veel goedkoper!
(Lees meer...)
amc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor dit persoonlijke antwoord, dat zouden meer mensen moeten doen.

Andere antwoorden (1)

Bieflappen - ook wel baklappen genoemd - zijn van de magere rundvleesdelen gesneden. Maar het zijn geen biefstukken.

Biefstuk is altijd gesneden van de bovenbil, het spierstuk of de dikke lende. Anders mag het geen biefstuk heten.

Toegevoegd na 1 minuut:
De bieflap is een mals lapje dat is gesneden van de delen die net niet mals genoeg zijn om voor biefstuk door te gaan.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord is niet van jezelf, dat is duidelijk omdat je bronnen linkt.
Helaas daarom een minnetje.
Amadea
10 jaar geleden
Waar haal jij het vandaan dat een antwoord alleen waardevol kan zijn als iemand het zelf verzonnen heeft? Toon mij de richtlijn die dat vermeldt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mij mag het! Het gaat om het antwoord, niet hoe je eraan gekomen bent, als je iets toevallig net van je leraar hebt gehoord, is het antwoord toch ook gekopieerd. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is natuurlijk een prima manier om Google-antwoorden naar Goeievraag te verplaatsen ivm het verkrijgen van puntjes.
Ik heb op deze site liever een persoonlijk antwoord maar ieder zijn ding.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding