Wanneer kan ik het best de meeste eiwitten nuttigen?

Ik bedoel dan 's middags of 's avonds. 'S middags rond 3 uur of 's avonds rond 9 uur? Wat neemt het beste op of maakt dit geen verschil?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lijkt mij in de middag het handigste, dan heb je er nog wat aan als je gaat sporten. Ik denk niet da je na 9 uur in de avond nog gaat sporten. Maakt verder niet zo heel veel uit op welk tijdstipje het neemt, maar eerder op de dag kan je lichaam het meer gebruiken voor activiteiten.

Het antwoord van Ritsuka is helaas onjuist en onvolledig. Ik spreek uit eigen ervaring (ik gebruik al meer dan 15 jaar eiwitten en ben fanatiek sporter) maar ik zal bronnen toevoegen. Eiwitten, oftewel proteïnen, zijn onmisbaar voor ons lichaam. Eiwitten zijn onder andere opgebouwd uit aminozuren, die een belangrijke bouwsteen vormen voor de cellen in ons lichaam. Ook gebruikt het lichaam eiwitten om beschadigde weefsels te herstellen, bijvoorbeeld na een blessure en na een intensieve training. Bij de opbouw van nieuwe cellen, bijvoorbeeld spierweefsel spelen eiwitten ook een rol. Extra eiwitten zijn van essentieel belang bij het beoefenen van sport of volgen van een eiwitdieet. Bij gebruik na het sporten wordt beschadigd spierweefsel hersteld en spierafbraak tegen gegaan. Het gebruiken van eiwitshakes maakt het onder andere een stuk gemakkelijker om aan de dagelijkse behoefte van eiwitten te komen tijdens een proteine of eiwitdieet. Het maakt het in principe niet uit, op welk tijdstip je de eiwitten neemt. Dit kan op elk moment van de dag. Als je echter veel sport wordt het advies gegeven, om een half uur voor de training een shake te nemen om je training te ondersteunen, óf direct na de training, om herstel van je spieren te ondersteunen. Zelf neem ik het altijd direct na de training omdat ik fitness en aan spieropbouw werk. Op de dagen dat je niet traint, kan je een half uurtje voor het slapen gaan een shake nemen om je spieren te onderhouden. Zelf doe ik dit ook al jaren. Zorg wel dat je voldoende, en het juiste voedsel binnen krijgt, de shake is géén vervanger van een maaltijd. Glutamine en BCAA's spelen een enorm grote rol bij het voorkomen van spierafbraak. Deze zitten dan ook vaak verwerkt in de shakes en is dan ook uitermate geschikt om voor het slapen te nemen! Ze bevatten niet alleen een groot percentage van het anti catabolische Micellar Caseine eiwit, BCAA's en Glutamine voorkomen verder de nachtelijke spierafbraak. Zoek een lekkere shake uit, lees eens goed op het etiket, wat het allemaal doet, en wat er allemaal inzit. De glutamines en BCAA's zitten niet in alle shakes, je kunt ook gewoon pure eiwitten nemen. Succes en hopelijk heb je wat aan het antwoord.

Bronnen:
http://krachttraining.net/index.php/eiwit-...
http://sport.infonu.nl/overige-sport/36829...
http://www.prorun.nl/gezondheid/etenendrin...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100