half rauwe tonijn pizza slecht voor je?

ik zit nu een half doorbakken tonijn pizza te eten is dit slecht voor me?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

"natuurlijk niet, nee hoor, vind ik nogal onvoorzichtige en zelfs gevaarlijke antwoorden, alsof dat er niets kan mis gaan met rauw vlees. Wanneer tonijn rauw wordt gebruikt dan gebeurd dat in een afgekoelde omgeving, het wordt koel bewaard en wordt maar eerst uit de koeling gehaald wanneer de tonijn wordt geserveerd. Dan ook al zijn er risico's aan verbonden. Het wordt er alleen maar gevaarlijker op wanneer er warmte aan te pas komt. Ik heb het niet over hitte, maar wel over onvoldoende opwarming (+65°).
Het feit alleen dat je hier een half doorbakken tonijn krijgt illustreert hoe onverantwoord de kok te werk gaat. Dan zou ik mij zeker zorgen maken hoe deze kok met de hygiene overweg gaat.
Dit kan een levensgevaarlijke situatie zijn. Ik zou deze pizza zeker niet opeten en terug brengen. Want mischien is de kok zich niet bewust van met wat hij bezig is. Als er geen klachten komen dan denkt de kok dat hij goed bezig is. Tenslotte betaal je toch voor correct bereid voedsel.
Robby BB

Toegevoegd na 1 uur:
Verbetering. Vraagsteller heeft de pizza zelf bereidt. Daarmee blijft mijn antwoord het zelfde omdat vraagsteller dan de kok is, maar het gedeelte van het terugbrengen vervalt dan in zijn geval.
Wel is het geldig voor wanneer uit eten gaat of eten laat brengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Vraagsteller geeft in reactie op vraag aan dat het een zelf bereide diepvriespizza is...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kok is iemand die eten bereidt. Vraagsteller heeft de pizza bereidt, dus blijft mijn antwoord geldig. Uitgezonderd wat betreft het terugbrengen. Zal verbetering aan brengen.
Bedankt om mij hier op te wijzen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jumper1960, er wordt nooit rauwe tonijn op een pizza gedaan.
Meestal is de tonijn op een pizza uit blik of van tevoren gegaard.
Alleen rauwe, niet verse tonijn is schadelijk dus als die pizza niet helemaal gaar is zal dat voor je gezondheid niet veel uit maken.

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, rauwe tonijn is in heel veel landen een delicatesse! Het wordt rauw gegeten als tartaartje en er wordt zelfs speciale carpaccio van gemaakt! Daarnaast wordt pizza over het algemeen diepgevroren opgeslagen. Kleine kans dat je er ziek van wordt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is anders wanneer je thuis je pizza niet goed opwarmt..... het is geen "geserveerde" rauwe tonijn zoals je dat in een restaurant krijgt. Dus sorry, minnetje van mij.