half rauwe tonijn pizza slecht voor je?

ik zit nu een half doorbakken tonijn pizza te eten is dit slecht voor me?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

"natuurlijk niet, nee hoor, vind ik nogal onvoorzichtige en zelfs gevaarlijke antwoorden, alsof dat er niets kan mis gaan met rauw vlees. Wanneer tonijn rauw wordt gebruikt dan gebeurd dat in een afgekoelde omgeving, het wordt koel bewaard en wordt maar eerst uit de koeling gehaald wanneer de tonijn wordt geserveerd. Dan ook al zijn er risico's aan verbonden. Het wordt er alleen maar gevaarlijker op wanneer er warmte aan te pas komt. Ik heb het niet over hitte, maar wel over onvoldoende opwarming (+65°). Het feit alleen dat je hier een half doorbakken tonijn krijgt illustreert hoe onverantwoord de kok te werk gaat. Dan zou ik mij zeker zorgen maken hoe deze kok met de hygiene overweg gaat. Dit kan een levensgevaarlijke situatie zijn. Ik zou deze pizza zeker niet opeten en terug brengen. Want mischien is de kok zich niet bewust van met wat hij bezig is. Als er geen klachten komen dan denkt de kok dat hij goed bezig is. Tenslotte betaal je toch voor correct bereid voedsel. Robby BB Toegevoegd na 1 uur: Verbetering. Vraagsteller heeft de pizza zelf bereidt. Daarmee blijft mijn antwoord het zelfde omdat vraagsteller dan de kok is, maar het gedeelte van het terugbrengen vervalt dan in zijn geval. Wel is het geldig voor wanneer uit eten gaat of eten laat brengen.

Nee hoor, rauwe tonijn is in heel veel landen een delicatesse! Het wordt rauw gegeten als tartaartje en er wordt zelfs speciale carpaccio van gemaakt! Daarnaast wordt pizza over het algemeen diepgevroren opgeslagen. Kleine kans dat je er ziek van wordt!

Bronnen:
http://www.smulweb.nl/recepten/&query=rauwe+tonijn

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100