Op welke letter ligt de klemtoon bij Oreo koekjes?

Ligt de klemtoon op de eerste O of op de E?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.2K

Antwoorden (2)

Deze ligt op de eerste O.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De klemtoon ligt op de eerste letter van de naam.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het koekje werd ontwikkeld en voor het eerst geproduceerd door Nabisco in 1912 in zijn fabriek in New York City, aan de 9th Avenue tussen 15th en 16th Street. Dit blok staat bekend als de "Oreo Way" ("Oreo Straat"). De naam Oreo werd op 14 mei 1912 als handelsmerk geregistreerd.

Hier kan je horen hoe Oreo Way, New York uitgesproken wordt: http://translate.google.nl/#en/nl/oreo%20way%2C%20new%20york
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de 1ste o. Spreek het woord Oreo maar eens uit, dan hoor je het vanzelf.
Amadea
11 jaar geleden
Dat staat toch in mijn antwoord?