waar halen hotels hun eieren vandaan, en hoeveel betalen ze voor een ei?

ik wil namelijk bedrijven benaderen, om rechtstreeks mijn eieren te verkopen zonder tussenhandel. maar heb geen idee wat ze voor hun ei betalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Veel horecabedrijven gebruiken flessen met ei, eiwit of eigeel. Dat is bij de groothandel te koop, licht behandeld en veel langer houdbaar dan 'echte' eieren. Sommige hotels gebruiken veel eipoeder dat ze mengen met water om bijvoorbeeld roerei te maken voor het ontbijt.
paulus811
11 jaar geleden
Van mensen met de nodige vergunningen en toelatingen.
Denk niet dat je zomaar eten in de voedselkring kan brengen.
Voor voedsel zijn zeer strenge regels (En blijkbaar nog niet streng genoeg als het paardenvlees schandaal bekijkt.
Het is niet dat je wat kippetjes in de tuin rondlopen hebt dat je de eieren mag verkopen aan bedrijven.
Met de belastingen moet je ook al in orde zijn
Hoeveel ze daar voor betalen hangt af van het aanbod.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Horecagroothandel!!

Maar goed misschien is er een markt voor je bij 'groene hotels' zijn meestal van die kleinschalige bed and breakfast hotelletjes, die vaak ook biologische producten aanbieden bij het ontbijt etc.

Voor eieren is er zoveel concurrentie, ik zou zeggen probeer ook bedrijven die mayonaise, cakemeel etc maken. Zou je markt zo groot mogelijk benaderen.